یکشنبه 22 اردیبهشت 1387

عمادالدين باقی در بهداری زندان اوين بستری شد

بازرسی ماموران از وسايل شخصی ، کتاب ها و نوشته های او

عمادالدين باقی بار ديگر به دادگاه احضار و در بهداری زندان اوين بستری شد. اين درحالی است که باقی از مهرماه گذشته در زندان اوين به سر می برد و به زودی بايد در دادگاه رسيدگی کننده به اتهامات انجمن دفاع از حقوق زندانيان نيز شرکت کند.
با وجود اين چهار شنبه هفته گذشته باقی از زندان اوين به شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب برده شد تا پاسخگوی شکايت رييس بازرسی ويژه دادسرای مرکز شود که از باقی به علت مصاحبه ای درباره حقوق شهروندی دبيرکل سابق دانش آموختگان ايران اسلامی شکايت کرده است. باقی در اين مصاحبه که با خبرگزاری توقيف شده ايلنا انجام داده از اين که به سيد علی اکبر موسوی خوئينی با وجود فوت پدرش اجازه داده نشده از زندان به مراسم ختم پدرش بيايد انتقاد کرده بود.
در عين حال باقی پس از بازگشت از زندان با حضور ماموران ، در بند خود مواجه شده که به بازرسی از وسايل شخصی ، کتابها و نوشته های او در زندان پرداختند. باقی درنامه ای که به مسوولان زندان اوين نوشته ، ضمن اشاره به اين نکته که بازرسی از زندانها بايد متناسب با وضع زندانيان باشد ، تاکيد کرده که با زندانيان سياسی و مطبوعاتی نبايد مشابه برخورد با زندانيان خطرناک و مواد مخدر باشد.
باقی در نامه خود تاکيد کرده که کتاب هايی که از او برده اند همگی دارای مجوز وزارت ارشاد اسلامی و در موضوعات دينی و فقهی بوده و بخش عمده ای از آنها درباره امام خمينی و نيز نهج البلاغه بوده است. باقی در عين حال در نامه خود اعلام کرده که می داند ماموران مذکور از ناحيه سازمان زندانها يا زندان اوين نبوده اند و به همين جهت پيشنهاد کرده روسای قوای قضاييه و مقننه افرادی را تعيين کنند تا مشخص شود ماموريت اين افراد از جانب چه کسانی بوده است. باقی در سه ماه گذشته و در دوران مرخصی درمانی اش پنج بار به دادگاه احضار ، محاکمه و بازپرسی شده و نيمی از شش ماه گذشته را در زندان اوين به سر برده که پس از حمله هايی که در انفرادی به او دست داد با تشخيص پزشکان معالج مبنی بر ضرورت دوری باقی از استرس و فشار روحی ، باقی از حق مرخصی خود استفاده کرد. پزشکان در دوره نقاهت و درمان باقی هشدار داده بودند که او با يد حتما در محيطی دور از استرس و فشار روحی قرار بگيرد و به هيچ وجه محيط زندان متناسب با وضع جسمی باقی نيست. شايد به همين علت بود که باقی در پايان هفته گذشته دو روز در بهداری زندان اوين بستری شد و جهت انجام آزمايش در پی تکرار علايم بيماری باقی به بيمارستانی خارج از زندان منتقل شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش از اين سخنگوی قوه قضاييه خبر داده بود که محکوميت يک ساله باقی در مهرماه ۸۷ پايان می يابد . اين محکوميت به دليل چاپ پاره ای مقالات به قلم باقی است که ده سال پيش چاپ شده و باقی يکبار ديگر به دليل نگارش آنها محاکمه شده اما مجددا در دادگاهی بدون حضور وکيل محاکمه و به يک سال حبس اخير محکوم شد.
باقی ۲۹ خرداد نيز بايد در دادگاه رسيدگی کننده به اتهامات انجمن دفاع از حقوق زندانيان حاضر شود که در بازرسی اخير به وسيله ماموران بخش عمده ای از مطالبی که وی بايد بر اساس آنها از خود دفاع کند از دسترس خارج شد بدون آن که صورت جلسه ای به باقی ارايه شود. بدين ترتيب عملا فرصت دفاع از باقی به استناد اين نشريات ، مقالات و گفتگوهای انجمن دفاع از حقوق زندانيان از دست رفته است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عمادالدين باقی در بهداری زندان اوين بستری شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016