چهارشنبه 17 مرداد 1386

حداد عادل: جامعه مطبوعاتی درج مصاحبه در شرق را محکوم کنند، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس مجلس با اشاره به درج مصاحبه‌ای در روزنامه شرق و توقيف اين روزنامه گفت: جامعه مطبوعاتی بايد به جای محکوم کردن توقيف اين روزنامه درج مصاحبه را محکوم کنند.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل، ظهر امروز چهارشنبه در بيست و دومين مصاحبه مطبوعاتی خود با خبرنگاران و همزمان باروز خبرنگار در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره توقيف روزنامه شرق مبنی بر اين که آيا مجلس قصد دارد تا در آستانه انتخابات مجلس هشتم رايزنی‌هايی را با قوه قضائيه درباره گسترش فضای باز رسانه‌ای داشته باشد، با بيان اين که بهتر بود با سؤالی درباره توقيف روزنامه شرق بازگويی شود گفت: ما از آزادی اطلاع‌رسانی در جامعه حمايت می‌کنيم و وجود روزنامه‌ها را ضروری می‌دانيم و از توقيف روزنامه در کشور خوشحال نمی‌شويم.
وی با تاکيد بر اينکه آزادی بدون قانون معنا و مفهوم خود را از دست می‌دهد، تصريح کرد: اگر روزنامه‌ای از آزادی برای هتک حرمت‌ها و زير پا گذاشتن مقدسات و مسلمات استفاده کند معلوم خواهد شد که آن روزنامه قانون جامعه را زير پا گذاشته است.
رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه آنچه در روزنامه شرق شاهد آن بوديم يک اتفاق نبود خاطرنشان کرد: عمل روزنامه شرق به هيچ وجه قابل توجيه نيست و من به جامعه مطبوعاتی توصيه می‌کنم که به جای محکوم کردن توقيف روزنامه شرق درج آن مصاحبه در اين روزنامه را محکوم کنند.
حداد عادل خطاب به اصلاح‌طلبان که روزنامه شرق به جناح آنها تعلق دارد گفت: انتظار من اين بود که به نقد رفتار روزنامه مذکور بپردازند و ما تصور می‌کرديم که اصلاح‌طلبان بعد از تجربه چندين ساله اينگونه کارهای مطبوعاتی را کنار بگذارند، اما معلوم است که درسهای گذشته هنوز برای اصلاح‌طلبان آموزنده نبوده، چرا که آنها هنوز به سراغ کسانی می‌روند که وجاهتی ندارند و مطالبی می‌نويسند که در مغايرت با اعتقادات مردم است.
حداد عادل تاکيد کرد: کسانی که مرتب از راه و خط امام دم می‌زنند قبل از اصولگرايان بايد فرياد بر می‌آوردند و جلوی اين کارها را می‌گرفتند.
وی با اشاره به طرفداری مجلس هفتم از آزادی مطبوعات خاطرنشان کرد: طرفداری مجلس از آزادی مطبوعات به معنای اين نيست که از هر مطلبی در هر روزنامه‌ای طرفداری شود.
رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه تصميم نهايی در مورد روزنامه شرق برعهده قوه قضائيه است، خاطرنشان کرد: ما به قوه قضائيه توصيه می‌کنيم که براساس عدل و انصاف تصميم‌گيری کند و در حال حاضر بايد منتظر تصميم قوه قضائيه در اين زمينه بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حداد عادل از اينکه در جمهوری اسلامی ايران مطالبی همچون مصاحبه‌ی روزنامه شرق منتشر می‌شود اظهار تاسف کرد.
رئيس مجلس در ابتدای اين مصاحبه مطبوعاتی با گراميداشت ياد و خاطره شهيد صارمی که ۱۷ مرداد به ياد او به عنوان روز خبرنگار ناميده شد برای خبرنگاران پارلمانی آرزوی سلامتی و توفيق کرد و اين روز را به آنها تبريک گفت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حداد عادل: جامعه مطبوعاتی درج مصاحبه در شرق را محکوم کنند، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016