جمعه 16 تیر 1385

شيرين عبادی وکيل مدافع موسوی خويينی: با توجه به گذشت ۲۰ روز از بازداشت موکلم، طبق قانون بايد تحقيقات با حضور وکيل صورت گيرد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

وکيل مدافع موسوی خويينی گفت: به موجب قانون هنگام بازجويی و تحقيق از هر متهمی، حضور وکيل الزامی است و اميدوارم با توجه بيشتر به قانون از بازجويی از کليه‌ی متهمان بدون حضور وکيل خودداری شود.

شيرين عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: در مراجعه‌ای که به شعبه‌ی ۱۴ بازپرسی دادسرای انقلاب داشتيم با درخواست ما مبنی بر ملاقات با موکل موافقت نشد و تنها وکالتنامه برای ثبت در پرونده اخذ شد.

وی تصريح کرد: بازپرس در بيان عدم موافقت ملاقات با موسوی خويينی گفت که تحقيقات هنوز تمام نشده است و بنده در پاسخ به اين مساله به قانون شهروندی استناد کردم. با توجه به اين که حدود بيست روز از بازداشت موسوی خويينی می‌گذرد، به موجب قانون تحقيقات بايد در حضور وکيل مدافع صورت گيرد که اين امر در مورد موکلم انجام نشده است.

‌عبادی درباره‌ی پرونده‌ی تجمع اخير برخی از زنان در تهران، با بيان اين که وکالت اين پرونده را به همراه ۳ تن از وکلای ديگر بر عهده دارد و شکات در دو نوبت وکالت خود را ارائه کرده‌اند، گفت: پرونده در شعبه‌ی سوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت است. تعدادی از افرادی که در اين تجمع مضروب شده‌اند به پزشکی قانونی مراجعه کرده و آثار ضرب و جرح بر روی آنان گواهی شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين ادعا که عکس‌های موجود از تجمع، نشان‌دهنده اين است که افراد چگونه مضروب شده‌اند، گفت که شکايت از ضاربان مطرح شده و اين پرونده روند پيگيری خود را طی می‌کند و هنوز منتج به نتيجه نشده است.

Copyright: gooya.com 2016