شنبه 8 بهمن 1384

البرادعي: ايران سال‌‏ها فعاليت غني‌‏سازي را تعليق كند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مديركل آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي، ايران را تشويق كرد غني‌‏سازي اورانيوم را دست‌‏كم به مدت هشت تا 9 سال به حال تعليق در آورد.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، "محمد البرادعي" در نخستين اقدام خود براي وارد كردن آمريكا به روند فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي ايران و محروميت ايران از حق خود در دستيابي به فناوري هسته‌‏اي، تصريح كرد: از آمريكا درخواست مي‌‏كنم براي ايران رآكتور هسته‌‏اي فراهم سازد و از تهران مي‌‏خواهم دست‌‏كم هشت يا 9 سال غني‌‏سازي اورانيوم را به حال تعليق درآورد تا بتواند اعتماد جامعه بين‌‏المللي را به دست آورد.
وي گفت: اين‌‏مدت زمان، ايران را قادر مي‌‏سازد اعتماد جامعه بين‌‏المللي را در مورد اينكه به انرژي هسته‌‏اي علاقه‌‏مند است نه تسليحات هسته‌‏اي؛ جلب كند.
به گزارش آسوشيتدپرس، البرادعي در مجمع اقتصاد جهاني گفت: ايراني‌‏ها مي‌‏گويند آنها به توليد ظرفيت غني‌‏سازي نيازمندند زيرا نمي‌‏توانند از تأمين تضمين‌‏شده سوخت براي برنامه انرژي هسته‌‏اي صلح‌‏آميز اطمينان يابند.
وي با بيان اينكه مسأله استفاده از فناوري هسته‌‏اي براي انرژي و توليد تسليحات را از هم جدا مي‌‏كنم، به مقامات غربي گوشزد كرد: لازم است همه گزينه‌‏ها بر روي ميز حفظ شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

البرادعي به‌‏رغم حمايت از تقاضا براي دستيابي به فناوري جديد حمايت كرد خواستار كنترل بين‌‏المللي همه فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي و ايجاد بانك سوخت هسته‌‏اي براي اطمينان‌‏يافتن از تأمين اورانيوم براي همه كشورها شد.
وي تصريح كرد: لازم است نگران باشيم زيرا مواد زيادي وجود دارند كه به آساني به تسليحات هسته‌‏اي تغيير مي‌‏يابند و ما مي‌‏دانيم تروريست‌‏ها بسيار آزموده و پيشرفته هستند و مايلند به تسليحات هسته‌‏اي يا مواد هسته‌‏اي دست يابند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'البرادعي: ايران سال‌‏ها فعاليت غني‌‏سازي را تعليق كند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016