یکشنبه 18 دی 1384

رانندگان شرکت واحد با چراغ های روشن و عکسی از اصانلو خواستار شدند: اصانلو آزاد باید گردد، سنديکای آزاد احیاء بايد گردد، عصرنو

عصرنو: بنا بر اخباری که از تهران رسیده است، رلنندگان اتوبوسرانی شرکت واحد تهران امروز از ساعت ۵ صبح با چراغ های روشن و عکسی از اصانلو بر شیشه هایشان خواستار ازادی رئیس هیات مدیره سندیکای خود شدند. گزارش دیگری حاکی است که بر روی برخی از اتوبوس ها شعاری زیر نصب شده بود: «اصانلوی بيگناه آزاد بايد گردد، سنديکای مستقل احياء بايد گردد»

در عین حال منابع دیگر از درگیری ماموران انتظامی با رانندگان خبر می دهند. ماموران حکومت از همان صبح تلاش کرده اند با پاره کردن عکس ها و کندن شعار ها از شیشه اتوبوس ها و تهدید رانندگان حرکت جمعی کارگران شرکت واحد را با شکست مواجه کنند، هم چنین برخی گزارشات از دستگیری تعدادی از رانندگان معترض به این اقدام ماموران خبر می دهند.

در همین حال حمایت از سندیکای کارگران شرکت واحد و خواست آزادی رئیس هیات مدیره آن ابعاد جهانی پیدا می کند. رنیس فدراسیون اتحادیه های آزاد جهان طی نامه ای به احمدی نژاد خواستار آزادی فوری منصور اصانلو و دیگر فعالین جنبش کارگری و برسمیت شناختن سندیکای کارگران شرکت واحد شده و با توجه به سیاست های دولت جدید در سرکوب جنبش های مدنی و سندیکائی در ایران، هشدار داده است: «چنانچه الگوی جديدی از اختناق شديد عليه فعالين کارگری ريشه گيرد ، تصوير بين الملی کشور شما بيش از اين لکه دار خواهد شد و محکوميت آن توسط اتحاديه های کارگری جهان ادامه خواهد يافت.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016