چهارشنبه 16 آذر 1384

سعيد مرتضوي: دادستان بايد علمي فكر و قاطعانه عمل كند، ايلنا

- مي‌‏خواهيم استادان اروپايي از نزديك با حقوق كيفري ايران كه ام‏القراي جهان اسلام است، آشنا شوند


تهران- خبرگزاري كار ايران

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: مديريت دادسرا بر اين باور است كه دادستان بايد علمي فكر و قاطعانه عمل كند، به همين دليل ارتباط نزديك و تنگاتنگي را با استادان و حقوقدانان برقرار كرده‌‏ايم.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، سعيد مرتضوي در اولين روز از همايش علمي قضات ايران و اروپا كه با موضوع "نقش دادستان در دادرسي عادلانه" برگزار شد، ضمن ابراز تأسف از سانحه سقوط هواپيماي C-130 ارتش جمهوري اسلامي ايران و شهادت بيش از 84 نفر از تلاشگران عرصه خبر و با تسليت به مناسب اين حادثه، احياي دادسرا را يكي از ثمرات زحمات رئيس قوه قضائيه دانست و گفت: تأسيس دادسراي تهران يكي از مهم‌‏ترين تأسيس‌‏هاي قوه قضائيه در دوران رياست آيت‌‏الله هاشمي شاهرودي بود كه با هدف تعالي و تأمين امنيت و احقاق حقوق مردم و پيشگيري از وقوع جرم ايجاد شد.
وي با اشاره به اينكه امروز 27 ناحيه دادسرايي در تهران ايجاد شده است، گفت: از آنجايي كه رسالت اين قوه عدالت‌‏گستر (قوه قضائيه) مي‌‏طلبد كه مجريان عدالت مجهز به سلاح تقوا و علم روز باشند، قضات دادسراي تهران نيز با ارتقاي سطح علمي خود ارتباط خوبي را با مراكز علمي و پژوهشي برقرار ‌و سعي كرده‌‏اند همزمان با پيشرفت‌‏هاي روز در حقوق و عدالت كيفري قدم بردارند.
مرتضوي با بيان نقش دادستان در اجراي عدالت كيفري، گفت: دادستان حافظ اجراي قوانين كيفري و مدافع حقوق انسان‌‏هاست، دادستان بايد آنچنان آراي دادگاه‌‏ها را حراست كند كه نقض آن را در صورت اجحاف حق خواستار شود.
دادستان تهران گفت: مديريت دادسراي عمومي و انقلاب تهران در جهت ارتقاي سطح علمي قضات و گذراندن تحصيلات تكميلي قضات و كارمندان خود حركت مي‌‏كند كه تشكيل كميسيون‌‏هاي علمي متشكل از نمايندگان دادسراها و برگزاري‌‏ همايش‌‏هاي علمي در تمامي نواحي دادسرا از جمله اقدامات علمي دادسراي تهران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به همايش علمي قضات ايران و اروپا گفت: همايش امروز بر اساس دستاوردهاي از پيش به دست آمده، كسب اطلاع از علم حقوق كيفري و بهره‌‏گيري از علوم حقوقدانان ايراني و اروپايي تشكيل شده است تا استادان اروپايي از نزديك با حقوق كيفري ايران كه ام‏القراي جهان اسلام است، آشنا شوند تا گامي در برابر تبليغات بنگاه‌‏هاي تبليغاتي مسموم در جهان استكبار باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سعيد مرتضوي: دادستان بايد علمي فكر و قاطعانه عمل كند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016