جمعه 14 مرداد 1384

جنتي از احمدي نژاد خواست كه بگويد چه وضعيتي را تحويل گرفته است، ايرنا

آيت الله احمد جنتي امام جمعه موقت تهران گفت : محمود احمدي نژاد رييس جمهوري در اولين فرصتي كه كابينه را معرفي و شروع به كار مي‌كند ، وضعيت موجود را براي مردم بيان كند .


جنتي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته در جمع نمازگزاران تهراني افزود : احمدي نژاد به مردم بگويد كه از نظر اقتصادي ، سياسي ، فرهنگي و ... چه وضعيتي را تحويل گرفته است .

وي تاكيد كرد : رييس جمهوري جديد به مردم اعلام كند كه آنچه تحويل گرفته است چه بوده است ، تا درچهار سال آينده كه بايد پاسخگو باشد ، بتواند وضعيت را مقايسه و اقدامات را به مردم اعلام كند.

وي رياست جمهوري احمدي نژاد را به مردم ايران تبريك گفت و اظهار داشت، مردم عزيز موفق شدند چنين فردي را انتخاب كنند كه مقام معظم رهبري او را به عنوان دانشمند و فردي كه داراي سابقه و تجربيات درخشان است و صالح معرفي كردند.

امام جمعه موقت تهران مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري محمود احمدي نژاد را مراسمي بسيار شكوهمند و پرمعنويت بيان كرد و اظهار اميدواري نمود: ان شاء‌الله خداوند توفيق دهد كه احمدي نژاد تا آخر به همين شكل پيش برود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: يك دولت گذشت و دولتي ديگري سركار آمد، دولت گذشته به هرحال خدماتي داشت، نبايد ناديده گرفت ، نبايد بي انصافي كرد ، سيد محمد خاتمي رييس جمهوري خدماتي داشتند .

جنتي تصريح كرد: نكته‌اي كه مقام معظم رهبري فرمودند اين بود كه برغم فشارهاي زيادي كه وجود داشت تا آقاي خاتمي را روياروي نظام و (من اضافه مي‌كنم ، مقابل رهبري) قرار دهند، خاتمي همه فشارها را تحمل كرد و زير فشار نرفت، با حفظ موضع قوي خود توانست به نظام خدمت كند.

وي افزود: اپوزسيون داخل نظام بر ضد نظام درست كرده بودند، در مجلس و دولت بر ضد نظام اپوزسيون تشكيل داده بودند. خداوند نخواست و اين پاداش را به شما داد كه چنين رييس جمهوري برسركارآمد و تمام اين مسايل جبران مي‌شود.

وي در عين حال گفت: هيچكس خوب و مطلق نيست اميدواريم آنهايي‌كارهايي كه خوب كردند پاداش آن را بگيرند و مردم نيز قدردان هستند و اگر كارهاي نابابي نيز وجود داشته خداوند از تقصير آنها بگذرد و دولت آينده آنها را جبران كند.

جنتي در بخشي ديگر از سخنانش گفت: احمدي نژاد بزودي اعضاي دولت را معرفي مي‌كند، كابينه آتي بايد از افرادي متعهد ، باتجربه، كارآمد و تحول آفرين باشند.

وي گفت: بنده به احمدي نژاد بيان كرده‌ام كه خصوصيات شما اين است كه مي‌خواهيد تحول آفريني كنيد پس هيات دولت شما نيز بايد كارآفريني و قادر بر ايجاد تحول باشند.

دبير شوراي نگهبان همچنين بر ضرورت تشكيل اتاق فكر مستقل در دولت محمود احمدي نژاد رييس جمهوري تاكيد كرد.

جنتي گفت: بايد از افراد متفكر اين اتاق فكر تشكيل دهد كه درمسايل جاري دائما نظارت و اظهار نظر كنند.

وي همچنين به مردم توصيه كرد كه از شتاب زدگي پرهيز كنند وافزود : مقام معظم رهبري فرمودند كه مردم از شتاب زدگي بپرهيزند.

جنتي با بيان اينكه آفت موفقيت شتاب زدگي است، گفت: مردم در وعده‌هاي احمدي نژاد شتاب زده نباشند، نگويند پس فردا بيكاران همه بايد سر كار بروند ، گراني كاهش يابد امنيت در همه جا برقرار باشد.

وي با تاكيد بر اينكه اين مسايل مشخص است كه به زودي نشدني است، گفت: اين دولت جديد دولت نوبنياد است ، بسياري از وزيران جديد داراي سابقه وزارت نيستند، مدتي بايد اين وزير معطل شود كه متوجه شود در وزارتخانه وي چه خبر است و بعد نيروها را هماهنگ كند، كار ساده‌اي نيست.

امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: برخي نقشه‌هايي مي‌كشند، آنهايي كه نمي‌توانند حاكميت ارزشها را تحمل كنند. آنان تلاش دارند ايجاد توقعات زياد در مردم كنند و بعد بگويند احمدي نژاد نمي‌تواند كار كند.

جنتي گفت: مردم ما هميشه آگاهي داشته‌اند ، نبايد توقعات خارج از توان دولت داشته باشند.

وي همچنين به احمدي نژاد توصيه كرد كه از مسوولان كنوني كه فعاليت مناسبي داشته‌اند قدرداني و تشكر، و از تجربيات آنها استفاده كند.

وي ادامه داد: مديران با صحت عمل و با صداقت بسياري وجود دارد ، آنها به فكر پول به جيب زدن نبوده‌اند بايد از آنها قدرداني و استفاده شود.

خطيب اين هفته نماز جمعه تهران در عين حال يادآور شد: البته افرادي نيز وجود داشتند كه به فكر خدمت نبودند يا توان خدمت و يا علاقه به خدمت نداشتند كه بايد اينها سر صبر و دقت تصفيه شوند.

جنتي افزود: در اين دوره انتقالي همه مسوولان بايد كار كنند تا زماني كه دولت جديد مي‌خواهد شكل بگيرد، مسوولان جاري بايد به مردم خدمت كنند. نه اينكه بگويند ما نمي‌دانيم فردا چه مي‌شود پس كار را ترك كنيم.

وي ادامه داد: آنها اگر خواستار محبوبيت مردمي و آبرو هستند بايد خدمت كنند و كارها را رها نكنند.

خطيب اين هفته نماز جمعه تهران همچنين گفت: مردم بايد اين دولت جديد را كمك و ياري كنند ، اين دولت با راي شما بر سر كار آمده و با كمك شما نيز مي‌تواند كار كند.

جنتي در بخشي ديگر از خطبه هاي نماز جمعه همچنين به موضوع پرونده هسته‌اي ايران پرداخت و گفت: از ابتدا ما گفتيم كه اروپا از آغاز مذاكرات تا كنون نشان داده است كه اهل فريب و حقه است.

وي يادآور شد: اروپا هيچگاه با كشورهاي شرق با صداقت برخورد نكرده ، خود را آقا، و شرق را نوكر خود مي‌داند.

وي تاكيد كرد: از ابتدا مشخص بود كه مذاكرات ايران با سه كشور اروپايي به نتيجه نمي‌رسد، اگر جمهوري اسلامي ايران به اين مذاكرات تن داد به اين علت بود كه نگويند ايران نمي‌خواهد كار كنند و حرف حساب ندارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مسوولان ايران مي‌خواستند نشان دهند كه منطق و حرف حساب دارند .

جنتي با تاكيد بر پايان زمان مذاكرات گفت: اكنون زمان تصميم‌گيري است اقاي خاتمي نيز كليد آن را زدند و اعلام كردند كه بايد فعاليت در ‪UCF‬ اصفهان و بعد نطنز از سر گرفته شود.

وي خطاب به اروپا و آمريكا گفت، اگر بخواهيد هر رشوه‌اي به ايران بدهيد كه ايران از حق قانوني خود دست بردارد، اعلام مي‌كنم كه دولت و مردم ايران در هيچ شرايطي از حق مسلم خود دست برنمي‌دارند.

وي افزود: مشكل اين است كه اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها ما را درك نمي‌كنند، اين تجربه‌ها براي آنها عبرت نمي‌شود، اينها بايد در اين انتخابات مي‌فهميدند كه مردم ايران چه كساني هستند و چه مي‌خواهند.

دبير شوراي نگهبان تصريح كرد:برغم همه توطئه‌ها و دستورالعمل‌هايي كه كاخ سفيد فرمودند كه در انتخابات رياست جمهوري مردم شركت نكنند، مردم به اين حرف‌ها گوش نكردند و مشاركت گسترده داشتند تا چشم آنها كور شود.

جنتي اظهار داشت: ما بايد راه خود را ادامه بدهيم، خربزه‌اي كه مي‌خوريم پاي لرز آن مي‌ايستيم، اينقدر ايران را تهديد نكنيد.

وي يادآور شد: ايران تصميم خود را گرفته است و آمريكا و اروپا هر اقدامي انجام دهند به ضرر آنها تمام مي‌شود.

وي گفت: به حق محمد و آل محمد يك عقلي به همه بدهد و عقلي هم به اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها بدهد كه حداقل مصلحت خود را بشناسند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"احمد جنتي" در خطبه‌ي اول نماز جمعه اين هفته تهران نيز، ماه رجب را ماه بهار عبادت و حلول خير و بركت دانست و مسلمانان را نسبت به غفلت از اين ماه هشدار داد.

وي افزود: در روايات نقل شده است كه كسي كه روز اول ماه رجب را روزه بگيرد به مدت يكسال از آتش جهنم دورمانده و موجبات دخول او در بهشت رضوان فراهم مي‌شود و عبادت در اين ماه اجر و پاداش بيشتري به همراه دارد.

وي در بخش ديگري از سخنانش ضمن بزرگداشت ياد و خاطره مرحوم آيت الله "حاج محمد تقي بهلول گنابادي" اظهار داشت: در خصوص اين شخصيت بزرگوار كم سخن گفته شده است و لازم است در مورد وي كه يك انسان استثنائي بود كتابها نگاشته شود.

جنتي با اشاره به ويژگيهاي فردي اين عالم رباني افزود: او عليرغم كهولت سن در نماز جمعه شركت مي‌كرد و حافظه‌ايي بسيار قوي داشت ، ساده مي زيست و از امكانات اوليه زندگي محروم بود زيرا مي‌خواست عمرش را زاهدانه بگذراند.

وي ادامه داد: خدا به وي قوت بدني اعطاء كرده بود به حدي كه بيش از همه ما پياده‌روي مي‌كرد و قدرت بدني وي در انجام مناسك حج موجب تعجب و شگفتي مي‌شد و او در انفاق و بخشش تمام داراييش به مستمندان توكل بسيار عجيبي داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنتي از احمدي نژاد خواست كه بگويد چه وضعيتي را تحويل گرفته است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016