شنبه 21 خرداد 1384

اكبر گنجي به اوين بازگشت، ايسنا

پس از مرخصي استعلاجي يك هفته‌اي، اكبر گنجي، صبح روز شنبه خود را به زندان اوين معرفي كرد.


به گزارش ايسنا، صبح روز شنبه، تحصني از سوي خانواده‌هاي برخي از فعالان سياسي زنداني مقابل در زندان اوين برگزار شد.


11062005-ff-02.jpg


تجمع‌كنندگان پس از آمدن گنجي، با شعارهاي “درود بر گنجي“، “درود بر زرافشان”، “زنداني سياسي آزاد بايد گردد” وي را تا در زندان بدرقه كردند.


براساس اين گزارش، نرگس محمدي، سيف‌زاده و سلطاني به نمايندگي از كانون مدافعان حقوق بشر حضور داشتند تا حمايت اين كانون را از اين تحصن اعلام كنند.


محمدي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنها درخواست ما خاتمه دادن به وضع اين زندانيان است چرا كه حق روشنفكران و دگرانديشان، زندان نيست.

وي افزود: طبق آيين‌نامه‌ي زندان‌ها يك زنداني فارغ از اينكه سياسي است يا غيرسياسي، همچنين فارغ از اينكه مورد دادرسي عادلانه قرار گرفته يا خير، بايد از حقوق يك زنداني برخوردار باشد.

محمدي اين تحصن را اعتراض مدني نسبت به آنچه كه وضعيت زندانيان سياسي مي‌دانست، خواند.


به گزارش ايسنا، همسر اكبر گنجي نيز در سخناني با اظهار رضايت از وضعيت روحي گنجي از محل اقامت او در دو روز اخير اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت كه وي از صبح روز شنبه، آنچه آن را اعتصاب غذاي نامحدود مي‌ناميد، آغاز ‌كرده است.


همچنين در اين تحصن، پلاكاردهايي با عباراتي چون ” ناصر زرافشان، وكيل قهرمان آزاد بايد گردد“، “ دكتر ناصر زرافشان تنها به خاطر دفاع از خانواده‌هاي قتلهاي زنجيره‌اي سه سال است در زندان است” ، ” زرافشان زرافشان حمايتت مي‌كنيم“ و ” زنداني سياسي آزاد بايد گردد” ، به چشم مي‌خورد.


در ادامه‌ي اين تحصن بيانيه‌ي كانون مدافعان حقوق بشر قرائت شد.


در اين بيانيه با اعتراض به آنچه سركوب حقوق فردي و آزادي‌هاي عمومي از طريق هجوم سازمان‌يافته‌ به تجمعات قانوني، توقيف فله‌اي مطبوعات، محاكمه فعالان سياسي و مطبوعاتي و .... خوانده شده، به اعتصاب غذاي عده‌اي از اين زندانيان اشاره شده و آمده است كه احقاق حقوق آنان به ويژه دكتر ناصر زرافشان اعم از تفكيك زندانيان و رعايت موازين و اهتمام به درمان زندانيان را كاملا بر حق مي‌دانند و توجه مسؤولان امر را به وضعيت خطير بيماري كليوي وي كه مضاعف شده، معطوف مي‌دارند، بديهي است كه مسؤوليت بي‌توجهي به اين امر بر عهده‌ي مقامات ذيربط و قضايي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پايان كانون مدافعان حقوق بشر مصرا خواسته است موجبات آزادي كليه‌ي كساني كه به زعم اين كانون، به لحاظ اتهام عقيدتي و سياسي در زندان به سر مي‌برند، در اسرع وقت فراهم شود.


11062005-ff-03.jpg


11062005-ff-04.jpg


11062005-ff-05.jpg

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24217

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اكبر گنجي به اوين بازگشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016