شنبه 7 خرداد 1384

جزييات قتل يك جوان در متروي كرج توسط فرماندهي انتظامي كرج تشريح شد، خبرگزاري فارس

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس سعيد كسروي بهروز فرماندهي انتظامي كرج در تشريح خبر اين حادثه گفت : روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه 84 حوالي ساعت 18 و 30 دقيقه مطلع شديم كه در محوطه بيروني متروي كرج فردي بر اثر ضرب گلوله فوت كرده است . بر همين اساس عوامل انتظامي در محل حاضر شده ، مشاهده كردند، فردي حدودا بيست ساله بر اثر تير اندازي به قتل رسيده است .
وي درادامه گفت : پليس كرج ضمن حفظ صحنه جرم و اقدامات اوليه ازجمله دعوت قاضي كشيك قتل وبررسي صحنه جرم ، تحقيقات اوليه در محل را شروع كرد و مشخص شد كه ضارب از عوامل نيروي انتظامي بوده ودر محوطه مترو مشاهده مي كند كه مقتول با دو جوان ديگر به شدت در حال نزاع ودرگيري مي باشد و براي جلوگيري از عواقب بعدي مبادرت به ميانجيگري مي كند .
فرماندهي انتظامي كرج اظهار داشت : اين مامور چند مرتبه عاملان درگيري را به صلح وآرامش دعوت مي كند و مي گويد من پليس هستم وبعد از اينكه هردو جوان و مقتول اسم پليس را مي شنوند اندكي آرام مي شوند ... اما وقتي پليس قصد داشت از مقتول بازرسي بدني كند ، به يكباره متواري مي شود ... بعد از طي كردن مسافتي پليس به اوچند مرتبه دستور ايست مي دهد ... اما مقتول توجهي نمي كند وبالاخره اين پليس در تعقيب وگريزي او را دستگير مي كند ولي بازهم مقتول در حين دستگيري قصد فرار مي كند .
فرماندهي انتظامي كرج با اشاره به اينكه پليس در اين درگيري قصد تير اندازي نداشته است ، تصريح كرد : در كشمكش شديدي كه بين پليس و مقتول بايكديگر روي مي دهد و دقايقي به طول مي انجامد ناگهان تيري از اسلحه خارج وبه مقتول اصابت و فوت ‌مي كند .
كسروي در ادامه با تاكيد بر اينكه در حال حاضر نمي توان در باره علت اصلي قتل اظهار نظر كرد ، بيان داشت : بايد از نظر كارشناسي و حقوقي مشخص شود كه آيا گلوله بر اثر ضربه يا ضربات وارده به اسلحه در حين درگيري خارج شده است يا اينكه ضارب ماشه را چكانده است .
وي در مورد اقدامات انجام شده براي مشخص كردن جزييات حادثه گفت : بر حسب روال قانوني ، اسلحه ضارب ضبط و خود وي نيز توقيف و دركلانتري تحت مراقبت مي باشد. همچنين ماموران ما ضمن حفظ صحنه قتل با حضور بازپرس كشيك وچند نفر از شاهدان عيني دربازرســـي بدني از مقتول تعداد دوقبضه چاقو و چهارده عدد آمپول مواد مخدر ( مرفــين ) به دست آورده اند.
فرماندهي انتظامي كرج در مورد هويت مقتول گفت : با انتقال جسد به پزشك قانوني واخذ نظريه براي شناسايي اوليائ دم مقتول ، در تحقيقات وبررسي هاي ماموران مشخص شد ، مقتول "علي - الف " 21 ساله، بيكار و از طايفه فيوج ساكن در كرج است... داراي سابقه اعتياد به مواد مخدر كه خانواده او ضمن تاييد اعتياد وي اظهار داشتند: آمپولهاي بدست آمده از جيب فرزندشان مربوط به وي بود و خودش استفاده مي كرده است .
كسروي در ادامه در جواب به اين سوال كه آيا در اين درگيري به غير از مقتول فرد يا افراد ديگري در اين حادثه صدمه ديده اند يا نه گفت : هيچ فرد ديگري در اين درگيري صدمه نديده است و در بررسي وتحقيقات محلي مشخص شد كه افراد ديگري نقش نداشته اند وفقط دو نفر جوان كه ابتدا به ساكن با مقتول درگيري داشته و با توجه به وجود آمدن حادثه ، هر دو جوان محل را ترك كرده واميدوارم با خواندن خبر ، حداقل خود را معرفي و براي روشن تر شدن موضوع اظهارات ومشاهدات درگيري با مقتول وحضور ضارب رامطرح كنند.
فرماندهي انتظامي كرج خاطر نشان كرد: باتوجه به بررسي به عمل آمده بايد توجه داشت ، متاسفانه در اين حادثه مقتول به ايست پليس و هشدار ايشان توجه ننموده است. و نظر به اين كه معمولا قطارمترو در پانزده الي بيست دقيقه اقدام به پياده و سوار نمودن مسافر مي كند وهمچنين با توجه به مدت زماني كه جنازه براي بررسي و تشريفات قانوني و حضور بازپرس كشيك قتل و اكيپ بررسي صحنه جرم و آمبولانس پزشكي قانوني در محل حادثه مانده است، طبيعي است مسافران متعددي از كنار صحنه جرم عبور كرده اند و در محل نيز اخبار هاي صحيح و نا صحيح و يا شايعات و مواردي ديگر شنيده اند و لذا از خبر نگاران تقاضا داريم كه با رعايت صداقت و امانت داري و اخلاق حرفه خبرنگاري نسبت به اطلاع رساني صحيح و شفاف اقدام كنند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرماندهي انتظامي كرج در پايان گفت : از طرفي در اين راستا سعي و تلاش عوامل انتظامي براي كشف حقيقت و رعايت حقوق شهروندي در چهار چوب قانون مورد تاكيد است . و تشخيص چگونگي كشته شدن مقتول با مقامات محترم قضايي مي باشد و اين فرماندهي و يا عومل انتظامي در صورت صلاحديد مقامات قضايي فقط وظيفه انجام تحقيقات در مورد نظر ايشان را دارد و وظيفه ذاتي ناجا و ديگر دستگاههاي مرتبط همين است كه در اجراي پيگيري و تحقيقات پرونده شخصيت اجتماعي و حقوقي طرفين پرونده و شاهدان نيز يكسان ديده بشود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23334

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جزييات قتل يك جوان در متروي كرج توسط فرماندهي انتظامي كرج تشريح شد، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016