جمعه 30 اردیبهشت 1384

نامه شش تن از وبلاگ نويسان به قاليباف: دفاع شما از ماموران زير مجموعه‌تان، دفاع از متخلفان است

بسمه تعالي

جناب آقاي محمد باقر قاليباف
سردار سابق و کانديداي امروز رياست جمهوري

سلام؛

مواضع متناقض و در برخي موارد متضادتان در مواجهه با پرسش هميشگي نحوه برخورد با وبلاگ نويسان در بازداشتگاه غير قانوني زير نظر نيروي تحت فرماندهي شما، ما را با اين ترديد مواجه کرده است که آيا سردار! هنوز بر ساختمان کاخ سعدآباد پا ننهاده، اسير رفتار نهادينه شده در سال هاي حضور خود در عرصه نظاميگري شده است؟ آيا اين ادعاي شما که من رخت نظاميگري را وانهاده‌ام تا در وانفساي سياست، تخت رياست جمهوري را در اختيار گيرم، شعاري بيش نيست؟ حتما خودتان بر آخرين موضع گيريتان در مورد پرونده وبلاگ نويسان در جمع مديران آموزش و پرورش مناطق ١٩ گانه تهران که در سايت ها و روزنامه ها منتشر شده بيش از ما آگاهي داريد، هرچند كه روز پس از انتشار آن تنها يك كلمه از آن را اصلاح كرديد اما براي طرح موضوع عين گفته تان را در اينجا مي‌آوريم .

شما در پاسخ به زدن گاز اشک آور در اتومبيل حامل تعدادي از متهمان پرونده وبلاگ نويسان گفتيد:

«در روزي که وبلاگ نويسان را از دادگاه بيرون آوردند آنها يک دفعه شلوغ کردند و مي خواستند سوء استفاده کنند و ماموري که احساس انجام وظيفه کرده بود و خواسته بود جلوي آنها را بگيرد از گاز اشک آور استفاده کرد و شايد اگر من هم جاي او بودم (اين) کار را نمي‌کردم چون اعتقاد دارم پديده‌هاي اجتماعي را نمي‌شود بدون نسخه خودشان حل کرد».(روزنامه شرق _ ٢٨/٢/٨٤ )

اين در حالي است که شما در دانشکده فني دانشگاه تهران در پاسخ به سوالات مکرر دانشجويان در اين مورد اعلام کرديد که «تخلف در حد زدن گاز اشک آور و يک هل دادن ساده بود، البته زدن گاز اشك‌آور چون در ماه رمضان بود پسنديده نبود»! و البته اشاره هم کرديد که شما در همان زمان با متخلفين برخورد کرديد.

ما امضاء کنندگان اين نامه از جمله کساني هستيم که در آن حادثه در ماه مبارک رمضان و در حالي که با زبان روزه و با دستان و چشماني بسته در اتومبيل نشسته بوديم ناجوانمردانه رفتاري خلاف انسانيت با ما صورت گرفت که حتي اعتراض برخي از مامورين حاضر در اتومبيل را برانگيخت و امروز مي‌شنويم که شما هم از عملكرد پرسنل‌تان در آن حرکت دفاع مي کنيد.

اين در حالي است که ما برخوردتان با متخلفان را نيز ديده‌ايم ! متخلفاني که بايد مجازات مي‌شدند، روز روشن و با جسارت تمام جلوي رويمان حاضر مي شوند و با افتخار مصونيت خود را به رخ مي‌کشند.

در گفته هايتان اعلام کرده ايد که وبلاگ نويسان نشسته در اتومبيل «شلوغ کردند و مي‌خواستند سوء استفاده کنند و ماموري که احساس انجام وظيفه کرده بود از گاز اشک آور استفاده کرد» .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما سوالمان از شما و ديگران اين است، چند جوان که هر کدام چند ماه را در سلول هاي انفرادي گذرانده بودند، با چشماني بسته و دستبندهاي اسرائيلي به دست و در اتومبيلي که چند مامور در آن حضور داشت چه سوء استفاده‌اي مي توانستند انجام دهند ؟!

دفاع شما از ماموران زير مجموعه‌تان، دفاع از متخلفان است. متخلفاني که هيات منتخب رياست محترم قوه قضائيه نيز بر آن اذعان دارد. آيا اينگونه مي خواهيد بر مسند مقامي تکيه زنيد که حاضر نيستيد حتي تخلفات محرز نيروهاي تحت فرمانتان را بپذيريد؟

جناب آقاي قاليباف !

راز کسب اعتماد مردم صداقت است و نه خوي فرماندهي! مناصب و قدرتمندي‌ها روزي به پايان خواهد رسيد و ما مي‌مانيم و وجداني که بايد از سياهي‌ها پاکش کنيم.

روزبه ميرابراهيمي ـ حنيف مزروعي ـ شهرام رفيع زاده ـ مسعود قريشي
رضا وطن خواه ـ آرش نادر پور

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22905

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه شش تن از وبلاگ نويسان به قاليباف: دفاع شما از ماموران زير مجموعه‌تان، دفاع از متخلفان است' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016