شنبه 24 اردیبهشت 1384

خانواده‌هاي سه تن از زندانيان ملي - مذهبي، مرتضوي را به مناظره دعوت كردند، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۲۳‬
ويژه
خانواده‌هاي سه تن از زندانيان ملي - مذهبي، دادستان تهران را به مناطره‌اي با حضور نمايندگان رسانه‌ها در محل شعبه ‪ ۳۶‬دادگاه تجديد نظر دعوت كردند تا ادعاهاي طرفين مورد ارزيابي مراجع ذيصلاح و افكار عمومي قرار گيرد.

در نامه خانواده‌هاي تقي رحماني، هدي صابر و رضا عليجاني كه خطاب به ملت ، مديران مطبوعات و رسانه‌ها نوشته و نسخه‌اي از آن به ايرنا ارسال شده، اظهارات سعيد مرتضوي دادستان تهران "خلاف واقع" عنوان شده است.

در اين نامه آمده است: غلامعلي رياحي بيستم ارديبهشت ماه اعلام كرد كه هرگز حكم محكوميت قطعي اين افراد از ناحيه مرجع رسمي و شعبه ‪ ۳۶‬تجديد نظر به اينجانب و حتي موكل ابلاغ نشده است. بنابراين اظهارات دادستان از قول رياحي مبني بر اينكه راي به هر سه متهم ابلاغ شده، "بي‌اساس و كذب" است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بخش ديگري از اين نامه تصريح شده است: رييس قوه قضاييه طبق دستور مورخ پنجم بهمن ماه ‪ ۸۳‬خطاب به دادستان تهران تصريح كرد كه "نسبت به آزادي مشروط اقدام شود" و اين در تعارض روشن با ادعاي دادستان قرار دارد كه نوزدهم ارديبهشت ماه جاري اعلام كرد دستور آقاي شاهرودي براي رسيدگي بوده و امر "اقدام" را به "رسيدگي" تقليل دادند.

در اين نامه آمده است: دادستان تهران ادعا كرده در انتظار پاسخ زندان اوين در رابطه با نامه دادسرا است، در حاليكه براي وي، مديريت زندان اوين، وكلا و خانواده‌ها محرز است كه سه فرد بازداشت شده در ساختماني واقع در زندان اوين اما مستقل از مديريت زندان اوين و سازمان زندانها به سر مي‌برند.

در اين نامه بيان شده‌است: شواهد و دلايل بسياري وجود دارد كه محل نگهداري سه متهم، تحت مديريت زندان اوين نيست و درست به همين دليل ، مديريت اين زندان هيچگاه امكان پاسخ به استعلام دادستان درباره كساني را كه اساسا تحت نظرش نيستند نخواهد داشت و تا اين تاريخ اسامي اين سه فرد در فهرست رسمي اسامي زندانيان اوين نيست.

در بخش ديگري از اين نامه آمده است: همچنين سخنگوي قوه قضاييه دوازدهم و نوزدهم آبان ماه سال ‪ ۱۳۸۳‬خبر آزادي سه ملي - مذهبي را در مصاحبه مطبوعاتي هفتگي اعلام كرد كه اين امر تاكنون محقق نشده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22568

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خانواده‌هاي سه تن از زندانيان ملي - مذهبي، مرتضوي را به مناظره دعوت كردند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016