چهارشنبه 7 اردیبهشت 1384

يكي از وكلاي وبلاگ‌نويسان: اعمال انجام‌شده در حق وبلاگ‌نويسان جرم است نه تخلف، ايسنا

- اظهارات سخنگوي قوه‌ي قضاييه يك گام به جلو است اما كافي نيست

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق


محمد سيف‌زاده گفت: اعمال انجام شده در حق وبلاگ‌نويس‌ها، تخلف و مسامحه‌كاري نيست، بلكه جرم است.


اين حقوقدان و وكيل دادگستري در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اظهارات اخير سخنگوي قوه‌ي قضاييه در خصوص وبلاگ‌نويسان، اظهار داشت: آنچه مورد ادعاي وبلاگ‌نويس‌ها بود و از آن شكايت كرده بودند، مسائلي هم‌چون ايراد ضرب، شكنجه، نگهداري به صورت انفرادي، بستن چشم آنها، و دخالت در مسائل و احوال شخصيه آنها برخلاف قانون احترام به حقوق شهروندي بود كه منع قانوني داشته است و برخلاف گفته‌ي سخنگوي قوه‌ي قضاييه اين كارها تخلف و مسامحه كاري نيست بلكه جرم است كه عده‌اي مرتكب آن شده‌اند.


سيف‌زاده خاطرنشان كرد: اين جرم از جرائم عمومي است و احتياج به شكايت كسي هم ندارد، از اين رو دادستان تهران مكلف است اين افراد را مورد تعقيب قرار دهد و به موضوع رسيدگي كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد: اظهارات اخير سخنگوي قوه‌ي قضاييه را كه براي اولين بار قبول كرده است تخلفاتي انجام شده، يك گام به جلو مي‌دانيم اما كافي نمي‌دانيم. اميدوارم اين گامي كه قوه‌ي قضاييه برداشته ادامه داشته باشد.


وي خاطرنشان كرد: قوه‌ي قضاييه بايد عاملان اين مساله را كه بحران ايجاد كرده‌اند، شناسايي و آنها را در هر پست و مقامي كه باشند مجازات كند، همچنين تمامي خسارات وبلاگ نويسان بازداشت شده را به آنها پرداخت نمايد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21680

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يكي از وكلاي وبلاگ‌نويسان: اعمال انجام‌شده در حق وبلاگ‌نويسان جرم است نه تخلف، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016