سه شنبه 6 اردیبهشت 1384

در پي تصميم به اخراج دسته‌‏جمعي، 51 نفر از اعضاي تحريريه ايرانشهر نامه سرگشاده اي خطاب به سردبير همشهري صادر كردند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

در پي تصميم به اخراج 51 نفر از اعضاي تحريريه ايرانشهر, اين افراد نامه سرگشاده اي را خطاب به عليرضا شيخ عطار, سردبير روزنامه همشهري صادر كردند.
به گزارش ايلنا, متن اين نامه به شرح زير است:


"جناب آقاي مهندس عليرضا شيخ‌ عطار؛
سردبير محترم روزنامه همشهري
با سلام
احتراماً همانگونه كه مستحضر هستيد 19 ماه از انتشار ضميمه ايرانشهر مي‌‏گذرد. به اذعان شخص جنابعالي در جلساتي كه با دبير سرويس هاي تحريريه ايرانشهر داشته‌‏ايد و اعترافات اهالي مطبوعات و اصحاب فني, ايرانشهر پديده‌‏اي نو در مطبوعات ايران است و اين مهم محقق نشد مگر با خلاقيت, نوآوري و تلاش خستگي‌‏ناپذير تك‌‏تك اعضاي تحريريه ايرانشهر كه اكثريت آن‌‏را جوانان متعهد و متخصص باسابقه مثبت و درخشان در مطبوعات تشكيل مي‌‏دهند.
روزنامه‌‏نگاراني كه فارغ از ديدگاه‌‏هاي سياسي و تنها و تنها براساس نگرش حرفه‌‏اي آمده‌‏اند تا كار جديد و نويني را در مطبوعات ايران به وجود بياورند, عليرغم اينكه مشكلات بسياري را در اين راه تحمل كرده‌‏اند, بگذاريد بي پرده بگوييم از خود هزينه كردند.
مشكلات طاقت‌‏فرساي مالي, مميزهاي تمام نشدني كه باعث شده تحريريه ايرانشهر در روز 10 صفحه و بعضاٌ 12 صفحه مطلب تهيه كنند تا 8 صفحه منتشر شود, مميزهايي كه چارچوب و قاعده مشخصي پيدا نكرده است!
جناب آقاي شيخ‌‏عطار؛ اعضاي تحريريه ايرانشهر براي ايرانشهري كه اكنون ثمره‌‏اش را برداشت مي‌‏كنيد, مشقاتي را تحمل كرده‌‏اند تا امروز شكوفايي اين نهال را ببينيد. اما اخبار حكايت از آن دارد كه قرار است اعضاي تحريريه ايرانشهر هرگز ارديبهشت و شكوفايي را نبينند.
جناب آقاي شيخ‌‏عطار؛ شنيده‌‏ها و گفته‌‏ها و اخبار موثق حاكي از آن است كه مديريت همشهري با تيم مطبوعاتي ديگري وارد مذاكره شده و قرار است به زودي كار ايرانشهر از ايرانشهريان گرفته و به ديگران واگذار شود.
لذا ما اعضاء تحريريه لازم دانستيم, پيش از هر گونه اقدام قضايي و رسانه‌‏اي با نوشته اين نامه شما را مورد خطاب قرار داده و مواردي به جنابعالي گوشزد كنيم:
1) اخراج دسته‌‏جمعي 51 روزنامه‌‏نگار در آستانه انتخابات رياست جمهوري چه معنايي مي‌‏تواند داشته باشد؟
2) همانگونه كه همشهري متعلق به شخص خاصي نيست و با رفتن يك مدير تمام نيروهاي همشهري از كار بركنار نمي‌‏شوند, از اين رو حتي با تغيير مديريت ضميمه ايرانشهر و آمدن مدير جديد, اخراج دسته‌‏جمعي 51 خبرنگار (تحريريه يك روزنامه) در تمام دنيا بي‌‏سابقه و عملي غير حرفه‌‏اي و غير ممكن است.
3) بي گمان ما جزئي از خانواده همشهري هستيم و ايرانشهر متعلق به تك تك خبرنگاراني است كه در سخت‌‏ترين شرايط ماندند و از جان مايه گذاشتند تا امروز شما به ايرانشهر به عنوان يكي از محركه‌‏هاي اصلي افزايش تيراژ همشهري بباليد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جناب آقاي شيخ‌‏عطار؛ براساس آنچه مي‌‏دانيد, تيم جديد از 15 ارديبهشت كار خود را آغاز خواهد كرد و اين تصميم غير منطقي و غير حرفه‌‏اي و غير انساني در شرايطي اتخاذ شده كه جناب آقاي احمدي‌‏نژاد مديرمسوول محترم روزنامه همشهري شعار عدالت اجتماعي را سرلوحه شعارهاي انتخاباتي خود قرار داده‌‏اند. تحريريه ايرانشهر پس از اطمينان از موثق بودن اخبار در جلسه مورخ 6/2/84 روز سه‌‏شنبه به اين جمع‌‏بندي رسيده است:
همانطور كه ذيل نامه آمده, ايرانشهر وابسته به شخص يا يك مدير نيست, از اين رو اعضاء تحريريه تحت هر شرايطي با حضور در محل روزنامه به كار خود ادامه خواهند داد و تغيير مديريت نبايد به هيچ عنوان امنيت شغلي آنان را به مخاطره بياندازد.
آقايان اكبر هاشمي, پژمان راهبر و شهرام فرهنگي به عنوان نماينده از سوي همكاران موظف هستند مطالبات تحريريه ايرانشهر را پيگيري كنند.
منتظر پاسخ فوري شما هستيم.

اعضاء تحريريه ايرانشهر

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21637

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در پي تصميم به اخراج دسته‌‏جمعي، 51 نفر از اعضاي تحريريه ايرانشهر نامه سرگشاده اي خطاب به سردبير همشهري صادر كردند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016