پنجشنبه 22 بهمن 1383

خاتمی: دنیا بداند که ملت ایران با وجود تمام اختلاف سلیقه های داخلی در مقابل تهدیدات متحد و یکپارچه است، مهر

سیدمحمد خاتمی رییس جمهور خطاب به ملتهای دنیا اعلام کرد: که ایرانیان در پرتو انقلاب اسلامی با تمام اختلافات موجود در مقابل تجاوز و تهدیدات دشمنان یکپارچه و متحد خواهند ایستاد.
به گزارش خبرنگار سیاسی مهر، رییس جمهور صبح امروز به مناسبت بیست و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در میان خیل عظیم راهپیمایان در زیر بارش سنگین برف از مسیر پل شیخ فضل الله نوری به سوی میدان آزادی راهپیمایی کرد.

سیدمحمد خاتمی رییس جمهور در جمع راهپیمایان با اشاره به اینکه امسال دهه مبارک فجر در حالی به پایان می رسد که محرم آغاز می شود نقش محرم را در تاریخ ملت ما و تاریخ اسلامی نقشی سرنوشت ساز و بی بدیل دانست.

خاتمی تصریح کرد: شعله های فروزان انقلاب اسلامی در محرم سال 42 زبانه کشید و این چراغ فروزان از میان طوفانها گذاشت تا به محرم و عاشورای 57 رسید، انقلاب از نام اباعبدالله در عاشورای 57 توان تازه ای گرفت تا در بیست و دوم بهمن 57 جان و دل ایرانیان و مسلمانان را روشن کند.

وی اضافه کرد: امروز و فردا نیز به محرم و اباعبدالله نیاز داریم چنانچه دیروز نیاز داشتیم. روح انقلاب ما روح محرم است و روح محرم روح معنویت در کنار آزادگی، روح عدالت در کنار آزادی است و روح سرافرازی در برابر سرکشان . امتیاز انقلاب اسلامی ما این است که تجلی گاه وجهه حسینی و انسانی و رحمانی اسلام است.

رییس جمهور تصریح کرد: اسلام ما اسلامی است فراخوانده از آزادی، استقلال و پیشرفت توام با معیارهای الهی دینی و اخلاقی و امروز ما باید از این اسلام و این وجهه اسلامی که روح انقلاب ما است پاسداری کنیم.

رییس جمهور تصریح کرد: در جهان امروز با افزایش امواج خشونت، ترور، جنگ و سرکوب امنیت درهمه جا حقوق انسانها و استقلال کشورها به خطر افتاده است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به راهپیمایان گفت: انقلاب ما در درون خود خواستار جمهوری اسلامی است و به مردمسالاری سازگار با معیارهای دینی و اخلاقی می اندیشد گرچه ممکن است در این راه با تنگ نظریهایی روبرو باشد و در بیرون نیز به نفی زور در روابط بین المللی می اندیشد.

وی افزود: بزرگترین مشکلی که دنیا از جمله دنیای اسلام با آن روبرو است افراط گرایی و خشونتی است که با سوءاستفاده از دین و آزادی و همه ارزشهای مقدس الهی و اسلامی ستم می کند و زندگی انسانها را به خطر می اندازد.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رییس جمهور تاکید کرد: وجهه انقلاب رحمانی از دو سو مورد تهاجم است یکی از سوی حرکتهای واپس گرای متعصب که به نام دین آدم می کشند، منفجر می کنند، ترور می کنند و خشونت می آفرینند که اینها دو جنایت انجام می دهند یکی آدمکشی و دیگری اینکه آدمکشی را منتسب به دین رحمانی خدا می کنند. آنها هر آنچه در دایره خود نمی پسندند منحرف می نامند. از سوی دیگر اسلام مورد تهاجم آنانی است که به نام دفاع از آزادی و حقوق بشر، جنگ افروزی و اشغال می کنند و به مقابله با همه آزادیخواهان می پردازند.

رییس جمهور در ادامه متذکر شد که ایرانیان آماده دفاع از ارزشهای انقلاب و میهن اسلامی خود هستند زیرا که خواستار جنگ، خشونت و درگیری نیستند اما جهان باید بداند که ایرانیان هیچ تجاوزی را تحمل نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: دنیا بداند که در پرتو انقلاب اسلامی ما تنوع هست، اختلاف هست، اعتراض هم هست و ممکن است یک چارگی سلیقه نباشد که این را جمهوری اسلامی ایران پذیرفته است اما اینها نه بر سر ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی و عزت و تمامیت ارضی کشور که بر سر نحوه بهتر اداره کردن کشور است و در مقابل تجاوز و تهدید همه ملت ایران با تمام اختلافات متحد و یکپارچه می ایستد.

رییس جمهور با اشاره به حضور در آستانه انتخابات نهم ریاست جمهوری برخواسته مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت بالای حضور حداکثری مردم پای صندوقهای رای تاکید کرد و این امر مهم را لازمه حفظ امنیت و قدرت کشور و ادامه راه دانست.

رییس جمهور ادامه داد: برای حضور حداکثری مردم ، مسوولین هم باید شرایطی را فراهم کنند و تنها تشویق مردم کافی نیست باید بگذاریم مردم آگاهانه تصمیم بگیرند و برای انتخاب آنان نباید تفسیر کنیم باید به همه سلیقه ها و معتقدان به قانون احترام بگذاریم و زمینه ای فراهم آوریم که مردم باور کنند که رایشان تاثیرگذار است آنگاه صاحب حضور بیشتر مردم خواهیم بود.

رییس جمهور متذکر شد مسوولین باید بی طرفی و اعتماد به مردم و سعه صدر را سرلوحه کار خود قرار دهند تا خواسته مقام معظم رهبری محقق شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18118

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمی: دنیا بداند که ملت ایران با وجود تمام اختلاف سلیقه های داخلی در مقابل تهدیدات متحد و یکپارچه است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016