پنجشنبه 15 بهمن 1383

نامه 6 تن از زندانیان سیاسی از زندان رجایی شهر در ارتباط با اعتصاب غذای خود، سايت کمیته پیگیری وضعیت زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر

انتشار از: جبهه دمکراتیک ایران
هموطنان و همرزمان گرامی
درود بر شما،
از روز دوشنبه 5 بهمن ما 83، در اعتراض به عدم تفکیک جرایم و اجرای طرح طبقه بندی زندانیان و زندان ها و نیز محکوم نمودن نقض حقوق بشر در ایران دست به اعتصاب غذا زدیم.
از همان ابتدا رژیم تواسط عوامل سرکوبگر خود در تلاش بود این اعتصاب را با مشکل روبرو سازد و در بین ما اختلاف ایجاد کند. روشی که برای نیروهای اطلاعاتی رژیم معمول شده است. امروز نیز باخبر شدیم مدیر کل زندانهای استان تهران اعلام کرده است : « تنها سه نفر از زندانيان زندان رجايی شهر كرج در روزهای گذشته اعلام اعتصاب غذا كرده بودند كه دو نفر از آنان اعلام كرده‌اند كه در اعتصاب نيستند و تنها يكی از آنها غذای زندان را نمي‌خورد. » این نوع واکنش از مدیر کل زندانهای تهران که چند روز قبل در هنگام بازدید فرمایشی و ظاهری از زندان، در حضور خبرنگاران از افشاگری های ما برآشفته شده بود و متعاقب آن در مصاحبه ای گفته بود: « ما هتلداری می کنیم نه زندانبانی»، طبیعی به نظر می رسد. وی تلاش می کند اعتصاب غذا را دروغین جلوه دهد. اما همین موضع گیری چه واقعیتی را برملا میکند؟ با این وجود و با تمام تلاش های دست های پنهان و آشکار، حاضر نشدیم از اعتصاب غدا دست بکشیم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ناگفته نماند، زمانی که مهرداد لهراسبی پس از 7 روز به دلیل وخامت اوضاع به بهداری منتقل شده و برایمان مسجل شد که مشکلات جسمی توان ادامه اعتصاب را از او گرفته لذا درخواست کردیم اعتصاب خود را بشکند و ایشان با وجود اینکه حاضر به شکستن اعتصاب خود نبود اما وقتی با اصرار همراهان خود مواجه شد اعتصاب خود را شکست اما همچنان با خواسته ها و حرکت اعلام شده همراه است. از این رو جمع اعتصاب کنندگان در زندان رجائی شهر به 5 نفر رسیده است.
تا به حال هیچ یک از ما را به سلول انفرادی منتقل نکرده اند و با وجود تهدید های پنهان و آشکار هنوز رژیم دست به اقدامی نزده است اما به احتمال بسیار در روزهای آتی ، اقدامات سرکوبگرانه رژیم آغاز خواهد شد. از این رو ضمن اعلام مجدد و تاکید بر خواسته های خود و تداوم اعتصاب غذا، از همه آزادیخواهان و مبارزان برای دمکراسی و حقوق بشر تقاضا داریم با اعلام همبستگی و پیوستن به حرکت های اعتراضی خواهان رعایت حقوق بشر و آزادی زندانیان سیاسی باشند.
با اینکه در طی روزهای گذشته اعلام حمایت ها و همبستگی ها قابل توجه بوده اما لازم است تداوم داشته باشد. ما ضمن تشکر از همه شخصیت ها، گروهها و مبارزانی که در روزهای گذشته تلاش زیادی انجام داده اند، از آقای حسن زارع زاده اردشیر مسئول کمیته دانشجوئی دفاع از زندانیان سیاسی تقاضا داریم به جهت اطلاع رسانی سالم، پوشش مناسب خبری و کسب حمایت های بیشتر به منظور دست یابی به خواسته های قانونی مان در برابر رژیم، نقش سخنگویی این حرکت را بر عهده بگیرد.
14/11/83
بینا داراب زند – مهرداد لهراسبی – فرزاد حمیدی – ارژنگ داوودی – حجت زمانی – جعفر اقدامی
زندان رجائی شهر

[سايت کمیته پیگیری وضعیت زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر]

Copyright: gooya.com 2016