چهارشنبه 7 بهمن 1383

نزديكي مواضع آمريكا و انگليس، بلر: اگر رفتار ايران تغيير كند، مي‌توان طور ديگري به مسايل نگاه كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي - ايران در جهان
توني بلر گفت: اگر ايران رفتارش در رابطه با نگراني‌هاي ما را تغيير دهد، مي‌توان طور ديگري به مسايل نگاه كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه‌ي فايننشيال تايمز بدون آن كه اشاره كند فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران صلح‌آميز است و تهران اعلام كرده به دنبال سلاح هسته‌يي نيست، از توني بلر، نخست‌وزير انگليس پرسيده، آيا ممكن است تنها راه متوقف كردن ايران از دستيابي به سلاح هسته‌يي توسل به زور باشد؟ كه وي به اين سوال پاسخ مثبت داده است.
براساس اين گزارش، وي تاكيد كرد، اين عقيده كه آمريكا قصد دارد به كشورهاي سراسر جهان حمله كند، يك خيال‌پردازي نسنجيده است.
بلر گفت: اگر ايران رفتارش را در رابطه با مسايلي كه باعث نگراني ما مي‌شود، تغيير دهد؛ قطعا مردم آماده مي‌شوند تا به شكل ديگري مسايل را نگاه كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه‌ي اين مطلب با اشاره به سخنان جورج بوش، رييس جمهور آمريكا در روز آغاز به كار رسمي دولت دومش كه گفته بود آمريكا قصد دارد، استبداد در سراسر جهان را پايان دهد، به نقل از بلر اين هدف را ”كاملا مترقيانه“ خواند و آن را در راستاي ارزش‌هاي دولت‌هاي غربي چپ‌گرا و براي تامين امنيت غرب در بلندمدت حياتي توصيف كرد.
بلر گفت: نمي‌توان به هر كشوري كه فكر مي‌كنيد بايد دموكراسي در آن برقرار شود، حمله كرد؛ كاري كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه بگوييد قصد داريد مردم را به دموكراتيك‌تر بودن، ترغيب كنيد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17471

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نزديكي مواضع آمريكا و انگليس، بلر: اگر رفتار ايران تغيير كند، مي‌توان طور ديگري به مسايل نگاه كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016