دوشنبه 21 دی 1383

دادستان تهران: جلسه‌ي مشترك مسوولان قضايي و مخابرات درباره‌ي مسدود شدن برخي سايت‌ها، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: مسوولان قضايي و مخابرات عصر امروز جلسه‌ي مشتركي در رابطه با مسدود شدن برخي سايت‌هاي اينترنتي تشكيل مي‌دهند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سعيد مرتضوي، دادستان عمومي و انقلاب در حاشيه‌ي بازديد از دادسراي ناحيه‌ي 4 رسالت در جمع خبرنگاران درباره‌ي علت مسدود شدن چند سايت در روزهاي اخير و اظهارات روز گذشته‌ي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين زمينه، گفت: كميته‌ي تعيين مصاديق بر اساس شرح وظايف خود فعاليت تعدادي از سايت‌هاي اينترنتي را غيرمجاز اعلام مي‌كند كه در صورت اعلام اين موضوع، مخابرات اقدام به مسدود كردن سايت‌هاي مذكور مي‌كند، درصورتي‌ كه مخابرات چنين اقدامي را انجام ندهد، دستگاه قضايي رأسا نسبت به اين موضوع اقدام خواهد كرد.

وي به بخشنامه‌ي ارائه ‌شده كميته‌ي تعيين مصاديق به مخابرات اشاره كرد و ياد آور شد: در اين بخشنامه اعلام شده كه يكسري سايت‌ها مسدود شود و اينها را خود شما مسدود كنيد و ديگر ما به شما نگوييم؛ اين سايت‌ها، سايت‌هايي است كه مسايلي مانند مسايل خلاف عفت عمومي، تصاوير و مطالب خلاف اخلاق و مطالب الحادي و غيرديني منتشر مي‌كنند.

مرتضوي افزود: بنابراين اگر ما به سايت‌ها و ISP هايي برخورد كنيم كه در واقع مطالب ضد دين، الحادي و غيراخلاقي منتشر مي‌كنند، به مخابرات مي‌گوييم كه ببندد يا اينكه خودمان راسا اقدام مي‌كنيم و مي‌بنديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دادستان تهران در ادامه گفت: اينكه گفته شده، راسا به اين معناست كه از كانال كميته‌ي تعيين مصاديق نيامده و من چيز ديگري برداشت نكردم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاران كه نام چند سايت را به عنوان سايت‌هاي مسدود شده مطرح مي‌كردند، گفت كه مصداقي و در مورد سايت خاصي صحبت نمي‌كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16747

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان تهران: جلسه‌ي مشترك مسوولان قضايي و مخابرات درباره‌ي مسدود شدن برخي سايت‌ها، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016