شنبه 19 دی 1383

دستور مرتضوي براي فيلتر سايت هاي اينترنتي

خبرنامه گويا - بر اساس گزارش هاي دريافتي دادستان تهران دستور فيلتر برخي از سايت هاي اينترنتي را صادر کرده است.
بر اساس اين گزارش ها مرتضوي از شرکت هاي خدمات دهنده اينترنت (آي اس پي) خواسته است که تعدادي از سايت ها را ببندند. اين دستور بطور شفاهي به آنها ابلاغ و موکدا از آنان خواسته شده که از انتشار خبر آن خودداري نمايند. از جمله مهمترين سايت هاي مورد نظر سعيد مرتضوي، اورکات و سايت پرشين بلاگ هستند.
اين دستور خارج از حيطه مسئوليت هاي دادستان بوده و به همين دليل است که پيگيري هاي کاربران از شرکت مخابرات بي نتيجه مانده و آنان رسما اعلام کرده اند که در فيلترينگ اورکات نقشي ندارند. سايت مخابرات در همين زمينه نوشته است: در پی تماس ها و ایمیل های فراوان ارسالی به سایت شرکت مخابرات ایران در رابطه با اخبار و شایعات مربوط به فیلتر شدن سایت اورکات (orkut.com) و در پی پیگیری های این واحد به اطلاع می رساند، تا کنون دستوری جهت فیلترینگ سایت فوق الذکر واصل نگردیده است و هم اکنون این سایت در شبکه ملی دیتا باز می باشد.
براساس تصميمات قبلي، قرار بر اين بود که فيلترينگ سايت ها تنها از سوي هيئت 3 نفره به مخابرات اعلام شود. به اين صورت نهاد جديدي نيز بطور خودسرانه و بر اساس حساسيت هاي خاص امنيتي و سياسي به عرصه فيلترينگ وارد شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس گزارش رسيده به خبرنامه گويا دفتر پيگيري مسائل اينترنتي در دادستاني تهران و زير نظر سعيد مرتضوي پيگيري مسدود ساختن سايت هاي اينترنتي باصطلاح غير مجاز را بر عهده دارد. اين دفتر با احضار مسئولين شرکت هاي آي اس پي بزرگ، مستقيما آنان را به مسدود ساختن سايت هاي مورد نظر وادار مي سازد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16658

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دستور مرتضوي براي فيلتر سايت هاي اينترنتي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016