شنبه 19 دی 1383

تلاش مرتضوي براي مخفي نگه داشتن نام بازجوي پرونده وبلاگ نويسان

بر اساس گزارش رسيده به خبرنامه گويا، «سعيد مرتضوي» دادستان عمومي و انقلاب تهران در جريان برملا شدن فشارهاي غيرقانوني و غيراخلاقي وارد شده بر وبلاگ نويسان دستگير شده تلاش بسيار زيادي را در جهت مخفي نگه داشتن نام بازجوي پرونده به خرج داده است.
چندي پيش «علي مزروعي» پدر «حنيف مزروعي» در نامه‌اي به رئيس جمهور با اشاره به مشخصات و نام مستعار اين بازجو و بعد از وي سازمان ديده‌بان حقوق بشر در بيانيه‌ خود به نام مستعار اين فرد اشاره كرده‌اند. همچنين سازمان ديده‌بان حقوق بشر در اطلاعات ويژه‌اي كه از اين شخص منتشر كرده است وي را از بازجويان تسويه شده وزارت اطلاعات پس از ماجراي قتل‌هاي زنجيره‌اي معرفي كرده است.
پس از انتشار اين اطلاعات و معرفي اين فرد، افراد مختلف و وزارت اطلاعات، كه اين شخص را به طور كامل مي‌شناخته‌اند نام كامل و پرونده اين فرد را در اختيار نهادهاي ذيصلاح قرار داده‌اند، كه در آن اطلاعات بسيار حائز اهميتي وجود دارد.
اين شخص كه از همكاران و امين دادستان تهران است فردي است به نام «فلاح» كه يكي از نزديكان «سعيد امامي» در معاونت امنيت وزارت اطلاعات به همراه «حسين شريعتمداري» و از بازجو‌هاي مخصوص و امين «سعيد امامي» بوده كه رد پاي وي در بسياري از ماجراهاي دوران «سعيد امامي» قابل شناسايي است، از سوابق وي مي‌توان به بازجو بودن در پرونده «كيانوري» از رهبران حزب توده در دهه 60 اشاره کرد. از ديگر سوابق وي، نقش اجرايي در پروژه قتل‌هاي زنجيره‌اي است كه طبق اطلاعات موثق از ضاربان يكي از مقتولان در سالهاي پس از 70 بوده است.
وي پس از جريان قتل‌ها مدتي در سازمان قضايي‌ نيروهاي مسلح فعال بوده و بعد از آن به تيم تشكيل شده توسط «سعيد مرتضوي» پيوسته و يار وفادار و امين وي شده است و در بسياري از پرونده‌هاي سال‌هاي اخير نقش بازجوي شخص مرتضوي را برعهده داشته است كه بي‌گمان بسياري از فعالان سياسي و فرهنگي كه در سالهاي اخير دستگير شده‌اند وي را به خاطر مي‌آورند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس گزارش هاي دريافتي، در حال حاضر عكس و مشخصات كامل وي و آدرس و ساير مدارك فعاليت‌هاي سالهاي اخير وي در اختيار مراجع ذيصلاح قرار گرفته و اميد مي رود با پيگيري اين مراجع، به پرونده او با سوابق طولاني در شكنجه و ضرب و شتم و فساد فراوان مالي، رسيدگي شود.
افكار عمومي در انتظار انتشار واكنش دادستان تهران در اين خصوص است و بايد ديد كه آيا سعيد مرتضوي همچنان نام او را پنهان مي کند؟

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16647

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تلاش مرتضوي براي مخفي نگه داشتن نام بازجوي پرونده وبلاگ نويسان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016