دوشنبه 23 آذر 1383

آيت الله فاضل لنكراني در پاسخ به يك استفتا: مخالف ولي‌فقيه صلاحيت تصدي هيچ سمتي را ندارد، خبرگزاري فارس

آيت الله فاضل لنكراني تاكيد كرد: شخصي كه با ولي‌فقيه مخالف است، صلاحيت تصدي هيچ سمتي را ندارد.

به گزارش خبرگزاري فارس آيت‌الله محمد فاضل لنكراني در پاسخ به يك استفتا مبني بر اينكه مخالفت با ولى ‌فقيه از سوى يك عده، از جمله بعضى از مجتهدين چگونه است؟ مرقوم فرمود: «اطاعت از ولى‌فقيه لازم است و مخالف با وى صلاحيت تصدى هيچ سمتى را ندارد.»
اين مرجع تقليد شيعيان حتي شركت در مجالس بعضى از خطبا كه امام جمعه يا جماعت نيز هستند، اما حكومت اسلامى و ولايت فقيه را حكومت اختراعى قلمداد مى‌كنند را جايز ندانسته و تاكيد كرد: «شركت در مجالس چنين اشخاصى و گوش دادن به تبليغات سوء آنها جايز نيست.»
آيت‌الله فاضل لنكراني همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه كسى كه ولايت فقيه را منكر شود، آيا عباداتش اشكال دارد؟ مي‌آورد: «خير، اشكال ندارد، هرچند انكار آن كاملاً بى مورد است، زيرا كه ولايت فقيه امرى مسلم است.»
وي در مورد استفتاء ديگري مبني بر اينكه آيا احكامى كه از سوى ولى امر مسلمانان در جمهورى اسلامى صادر مى‌شود، براى مسلمانان ساير كشورها نيز لازم الاجراست؟ پاسخ دادند: «احكام ولى‌فقيه اگر در رابطه با منطقه خاص باشد، براى خصوص آن منطقه لازم الاجراست و اگر عمومى باشد براى همه لازم الاجرا است.»
همچنين اين مرجع تقليد اطاعت از حكم ولى‌فقيه براى همه، از جمله كسانى كه مقلّد او نيستند را نيز لازم برشمرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آيت‌الله فاضل لنكراني در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا در مسائل سياسى و حكومتى نيز بايد از مجتهد جامع الشرائط تقليد كرد؟ مثلاً در جمهورى اسلامى اطاعت از قوانين و مقررات دولت كه به تصويب مجلس شوراى اسلامى و شوراى نگهبان رسيده و در رأس آنها ولى‌فقيه آن را تأييد كرده واجب شرعى است؟
نوشته است: «واجب شرعى است و تخلف از آن غير مشروع مى‌باشد.»

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15470

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله فاضل لنكراني در پاسخ به يك استفتا: مخالف ولي‌فقيه صلاحيت تصدي هيچ سمتي را ندارد، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016