شنبه 30 شهریور 1387

هیلاری کلینتون در مراسم اعتراض به احمدی‌نژاد شرکت نمی کند، رادیو زمانه

هیلاری کلینتون حضور خود در مراسم اعتراض به اظهارات محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری ایران را پس از اطلاع از شرکت سارا پیلین، معاون جان مک‌کین در این برنامه، لغو کرد.

رسانه‌های آمریکا به نقل از سازمان‌های امریکایی طرفدار اسراییل ، از حضور و سخنرانی پیلین و کلینتون در مراسم اعتراض به اظهارات آقای احمدی‌نژاد در خصوص ضرورت «محو اسراییل از صفحه روزگار» در روز دوشنبه آینده خبر داده بودند.

در همین حال رویترز نیز گزارش کرد که فیلیپ رینس، دستیار و مشاور خانم کلینتون اعلام کرد که وی در این مراسم شرکت نخواهد کرد و پیش‌تر حضور سارا پیلین به اطلاع آن‌ها نرسیده بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سناتور هیلاری کلینتون رقیب سرسخت باراک اوباما، اگرچه نتوانست بر وی در کسب کاندیداتوری حزب دموکرات غلبه کند، اما آقای اوباما را کاندیدای خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا معرفی کرد و از طرفدارانش خواست از وی حمایت کنند.

شرکت نکردن کلینتون در این مراسم، با واکنش ستاد انتخاباتی جان مک‌کین و جمهوری‌خواهان مواجه شده است.

یکی از سخنگویان ستاد جمهوری‌خواهان گفت که فرماندار پیلین، «خطر ایران اتمی» را بزرگ‌تر از مسائل حزبی یا سیاسی می‌داند و امیدوار است همه احزاب برای مقابله با این تهدید با یکدیگر همکاری کنند.

سازمان‌های اسراییلی در آمریکا برای سومین دوره سفر رییس‌جمهوری ایران به سازمان ملل، چندین برنامه اعتراضی مثل راه‌اندازی راه‌پیمایی در نظر گرفته‌اند.

اگرچه معرفی پیلین به عنوان معاون مک‌کین، انرژی تازه‌ای به ستاد جمهوری‌خواهان بخشیده است اما دموکرات‌ها معتقدند مادری پنج فرزند و فقدان تجربه در سیاست خارجی، شایسته معاونت یک رییس‌جمهور نیست.

حضور احتمالی مک‌کین و پیلین در نخستین روز نشست مجمع عمومی سازمان ملل در روز سه‌شنبه آینده، شانس دیدار با سران جهان را در اختیار خانم پیلین قرار می‌دهد.

در اولین روز این نشست، محمود احمدی‌نژاد و جورج بوش، رؤسای جمهور ایران و ایالات متحده سخنرانی خواهند داشت.

ایالات متحده هنوز برای آقای احمدی‌نژاد و هیأت ایرانی همراه وی ویزا صادر نکرده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38394

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هیلاری کلینتون در مراسم اعتراض به احمدی‌نژاد شرکت نمی کند، رادیو زمانه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016