چهارشنبه 30 مرداد 1387

سانحه هوایی در فرودگاه مادريد ۱۴۶ کشته بر جای گذاشت، راديو فردا


يک مقام دولت اسپانيا می گويد: در جريان خارج شدن يک فروند هواپيمای مسافربری اسپانيا از باند فرودگاه بين المللی مادريد، دهها نفر کشته و زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، يک جت مسافربری خطوط هوايی اسپانيا با يکصد و هفتادو پنج مسافر و به همراه ۹ خدمه پرواز در اين فردوگاه دچار سانحه شده است. گفته می شود اين هواپيما به مقصد جزاير قناری در حال برخاستن بود که ناگهان از باند فرودگاه خارج شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس آخرين آمار ارائه شده توسط رادیو سراسری اسپاینا به نقل از یک سخنگوی هوپیمایی این کشور تاکنون کشته شدن ۱۴۶ نفر در اين حادثه تاييد شده است. طبق اين گزارش وضعيت ۱۹ نفر از مجروحان اين حادثه وخيم گزارش شده است .

اين در حالی است که يک مقام فرودگاه مادريد پیشتر تعداد کشته شدگان حادثه را چهل شش نفر اعلام کرده بود.

تعدادی از خانواده های مسافران اين پرواز خود را به فرودگاه مادريد رسانده و در جستجوی يافتن اطلاعاتی درباره نزديکان خود هستند.

خبر های ضد و نقیضی در مورد تعداد قربانيان اين حادثه منتشر شده است، در حالی يک مقام دولتی از کشته شدن دست کم ۴۵ نفر سخن گفته بود، يک مسئول حوادث غير مترقبه گفته است فقط ۲۶ نفر نجات يافته اند.

خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از مسئول حوادث غير مترقبه گزارش داده است که کليه مسافران و خدمه به جز ۲۶ نفر همگی در اين حادثه کشته شده اند.

در همين حال يک مقام هواپيمايی اسپانيا ، اسپين اير، در یک کنفرانس خبری گفته است که این هواپيما ۱۷۵ مسافر به مقصد جزيره لاس پالماس، جزاير قناری داشته است که پس از پرواز مجبور به فرود اضطراری شده است.

این سخنگوی علت سانحه هواپیمای اسپین ایر را آتش گرفتن یکی از موتور های هواپیما اعلام کرده است.

دهها امبولانس در محل حاضر شده اند تا مجروحان حادثه را به بيمارستان منتقل کنند.

از سوی ديگر، خوزه لويس رودريگرز، نخست وزير اسپانيا مسافرت خود را نيمه تمام رها کرده و به مادريد بازگشته است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38051

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سانحه هوایی در فرودگاه مادريد ۱۴۶ کشته بر جای گذاشت، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016