چهارشنبه 18 اردیبهشت 1387

اوباما در انتخابات كاروليناي شمالي و كلينتون در اينديانا پيروز شدند،

فارس:"باراك اوباما" و "هيلاري كلينتون" دو نامزد رقيب حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري آمريكا به ترتيب در انتخابات مقدماتي درون حزبي ايالت‌هاي كاروليناي شمالي و اينديانا پيروز شدند.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره"، شبكه‌هاي تلويزيوني "فاكس نيوز" و "سي‌ان‌ان" و "ام‌اس‌ان‌بي‌سي" اعلام كردند اوباما از نظر آراي مردمي هنگام خروج از حوزه‌هاي انتخاباتي پيروز ايالت كاروليناي شمالي است.
شبكه‌ سي‌ان‌ان اعلام كرد اين نامزد سياهپوست حزب دموكرات،91 درصد آراي سياهپوستان كاروليناي شمالي و يك سوم آراي سفيدپوستان اين ايالت را تصاحب كرده است. سياه پوستان يك سوم راي دهندگان را در اين ايالت تشكيل مي‌دهند.

از سوي ديگر 60درصد راي دهندگان سفيدپوست در كاروليناي شمالي به كلينتون راي داده‌اند.

شبكه سي‌بي‌اس تلويزيون آمريكا نيز اعلام كرد با شمارش 85 درصد آراي صندوق‌هاي راي كلينتون 52 درصد آرا و اوباما 48 درصد آرا را به دست آورده است.

هيلاري كلينتون رقيب جنجالي اوباما در جمع هواداران خود در اينديانا گفت: از غروب امروز پيش به سوي كاخ سفيد در ماراتون سرعت مي‌تازيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با پايان يافتن شمارش آرا ،72 نماينده در اينديانا و 115نماينده در كاروليناي شمالي براي شركت در گردهمايي بزرگ حزب دموكرات در پايان آگوست آينده براي تعيين نامزد حزب رياست جمهوري حزب دموكرات برگزيده مي‌‌شوند.
هر كدام از نامزدهاي دموكرات عليرغم پيروزي در هر كدام از دو ايالت شمار كافي نمايندگان براي انتخاب شدن به عنوان نامزد رسمي حزب خود را ندارند.
نامزد حزب دموكرات بايد 2هزار و 25 نماينده طرفدار خود را از انتخابات مقدماتي در ايالت‌هاي آمريكا به دست آورد.

انتخابات مقدماتي حزبي در اين دو ايالت روز سه شنبه در ادامه روند رقابت هاي تعيين نامزد رياست جمهوري حزب دموكرات برگزار شد.

هيلاري كلينتون و باراك اوباما درگير يك مبارزه انتخاباتي پنج ماهه هستند.
اوباما هم از نظر آراي مردمي و هم از نظر سهم به دست آورده از كرسي‌هاي نمايندگي هيات هاي اعزامي ايالت ها به گردهمايي بزرگ حزب دموكرات، از كلينتون جلوتر است. در اين حال سناتور كلينتون در چند رقابت پيشين موفق به پيروزي بر اوباما شده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36777

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اوباما در انتخابات كاروليناي شمالي و كلينتون در اينديانا پيروز شدند،' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016