دوشنبه 30 مهر 1386

سقوط شدید بازارهای بورس اروپا، بی بی سی

در معاملات آغاز هفته در اروپا، ارزش سهام به شدت سقوط کرد.
این سقوط هماهنگ با روند مشابهی است که در بازارهای شرق آسیا مشاهده شد که گفته می شود نگرانی از چشم انداز اقتصاد امریکا باعث آن شده است.

شاخص سهام FTSE 100 (یکصد سهام برتر بورس لندن) در بریتانیا با حدود 1.4 درصد کاهش به 6435 رسید، شاخص سهام DAX آلمان هم 1.4 درصد کاهش یافت، و CAC فرانسه 1.3 درصد تنزل یافت.

پیش از این کاهش، شاخص Nikkei بازار توکیو حدود 2.2 درصد نسبت به ارزش سهام در ابتدای روز پایینتر آمد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کارشناسان این روند را واکنش بازارهای اروپا و شرق آسیا به سقوط شدید ارزش سهام در آمریکا در روز جمعه می دانند.

هشدار کاترپیلار

روز جمعه و در بیستمین سالگرد حادثه سقوط بازارهای سهام که به دوشنبه سیاه شهرت یافت، داو جونز، شاخص اصلی سهام در آمریکا 367 واحد پایین آمد.

برخی کارشناسان و منابع تصمیم گیری مسائل مالی در آمریکا ابراز نگرانی کرده اند که احتمالا رکود بازار مسکن در آمریکا تبعات بیشتری خواهد داشت و همین موضوع به کاهش ارزش سهام انجامید.

نگرانی ها پس از آن بیشتر شد که شرکت کاترپیلار، تولید کننده عمده ادوات و تجهیزات ساختمانی، پیش بینی سود خود را کاهش داد و دلیل این مسئله را وضعیت کنونی اقتصاد آمریکا عنوان کرد.

کاترپیلار در گزارش خود پیش بینی کرده است که اقتصاد آمریکا در سال آینده "شرایطی نزدیک یا برابر با رکود" خواهد داشت.

"تحت تاثیر احساسات"

مت باکلند، دلال سهام در لندن و شاغل در موسسه CMC Markets گفت: "سقوط روز جمعه بازار وال استریت در زمان با آغاز معاملات تازه بر روحیه بازار تاثیر خواهد گذاشت."

"مسلم است حدس و گمانهایی درباره تکرار حوادث دوشنبه سیاه مطرح خواهد شد و بواسطه حجم کم اطلاعات اقتصادی که قرار است منتشر شود، جهت روند حوادث را بیشتر احساسات تعیین خواهد کرد تا اصول اقتصادی."

در دوشنبه سیاه در سال 1987، ارزش سهام داو جونز 23 درصد سقوط کرد که امروز معادل سقوط 3000 واحدی یک بازار سهام است.

سقوط ارزش سهام FTSE 100 در شرایطی رخ می دهد که در ماه اوت و در آستانه بحران موسسات اعتباری در آمریکا این شاخص سهام کاهش یافته بود و به تازگی روند بازگشت و افزایش به ارقام پیشین را طی کرده بود.

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34583

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سقوط شدید بازارهای بورس اروپا، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016