سه شنبه 10 مهر 1386

پوتین در انتخابات پارلمانی روسیه شرکت می کند، بی بی سی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرده به عنوان نامزد حزب 'روسیه متحد' در انتخابات پارلمانی این کشور که ماه دسامبر برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

وی که سال آینده میلادی کاخ کرملین را ترک خواهد کرد، ادامه فعالیت سیاسی اش را به عنوان نخست وزیر روسیه محتمل دانسته و گفته اگرچه هنوز برای صحبت در این مورد خیلی زود است، اما چنین تصویری 'واقع بینانه' خواهد بود.

بر اساس قانون اساسی روسیه، آقای پوتین در پایان چهار ساله دوم ریاست جمهوری (در سال 2008) نمی تواند برای دوره سوم کاندید شود، اما در صورت انتخاب شدن به عنوان نماینده پارلمان در دسامبر سال جاری، بلافاصله پس از ترک کرسی ریاست جمهوری بر کرسی دوما تکیه خواهد زد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ناظران می گویند تحول اخیر آشکارا نشان می دهد که ولادیمیر پوتین قصد کناره گیری از صحنه سیاست را ندارد و می خواهد همچنان در ساختار قدرت در روسیه حضور داشته باشد.


هدایت کابینه کاملا پیشنهاد واقع بینانه ای است، اما زمان برای در نظر گرفتن [این پیشنهاد] هنوز مناسب نیست


ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه

آقای پوتین روز دوشنبه در کنگره سالیانه حزب 'روسیه متحد' خطاب به اعضای این حزب - که حامیان وی به شمار می روند - گفت: "با تشکر فراوان پیشنهاد شما را برای قرار گرفتن در صدر لیست 'روسیه متحد' [در انتخابات پارلمانی] می پذیرم."

وی همچنین از احتمال حضور مجددش در دولت روسیه در مقام نخست وزیر خبر داد و این امر را در درجه اول مشروط به پیروزی حزب 'روسیه متحد' در انتخابات پارلمانی دانست و همچنین مشروط به اینکه کسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که 'توانا' باشد و آقای پوتین بتواند با او همکاری کند.

اظهار نظر تازه آقای پوتین تا حدی ابهام های موجود در مورد نقش وی پس از پایان دوران ریاست جمهوری را روشن می کند.

به گفته ناظران، ولادیمیر پوتین هفت سال پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری روسیه، همچنان از محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم این کشور برخوردار است.

این در حالی است که گروه های مخالف وی عموما سیاست هایش را "دیکتاتور مآبانه" می خوانند و به رهبری گری کاسپاروف، قهرمان سابق شطرنج جهان و فعال سیاسی، خود را برای مبارزه انتخاباتی با وی آماده می کنند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34375

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پوتین در انتخابات پارلمانی روسیه شرکت می کند، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016