دوشنبه 9 مهر 1386

طالبان درخواست کرزی برای گفتگو را رد کرد، رادیو زمانه

یوسف احمدی، سخنگوی طالبان روز یکشنبه اعلام کرد این گروه تا زمانی که نیروهای خارجی در این کشور حضور داشته باشند، با حامد کرزی گفتگوهای صلح انجام نخواهد داد.

حامد کرزی روز شنبه گفته بود اگر شبه نظامیان طالبان حملات مرگبار خود را متوقف کنند وی "بلافاصله" به آنها سمت های دولتی پیشنهاد خواهد کرد.

دو طالب سوار بر هوندا 125 . آسوشیتدپرس
رییس جمهوری افغانستان همچنین برای مذاکره با ملا محمد عمر رهبر طالبان اعلام آمادگی کرده بود. ملا محمد عمر پس از حملات یازده سپتامبر از سوی واشنگتن تحت تعقیب است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رییس جمهوری افغانستان تنها چند ساعت پس از یک حمله انتحاری به نظامیان افغان در کابل که به مرگ 30 نفر انجامید، برای گفتگوهای صلح اعلام آمادگی کرد.

یوسف احمدی اظهارات حامد کرزی را فاقد نکته تازه دانسته و گفت: "طالبان علاقه ای به سمت های دولتی ندارد—وزارت یا هرچیز دیگر. ما خواستار خروج نیروهای خارجی هستیم و بر سر موضع خود نیز ایستاده ایم".
سخنگوی طالبان در گفتگو با فرانس پرس اظهار داشت: "تا هنگامی که نیروهای خارجی بیرون نرفته اند، ما هرگز با دولت کابل گفتگو نمی کنیم."
هم اکنون 50 هزار نیروی عمدتا غربی تحت فرماندهی ناتو و ایالات متحده در افغانستان حضور دارند.

در واکنش به این اظهارات، حامد کرزی روز یکشنبه گفت: "ما نمی گذاریم خارجی ها بروند تا وقتی که راه های ما ساخته شود، مدرسه ها و برق ما درست شود، تا وقتی که پلیس و ارتش ما بهتر شود."

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34366

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'طالبان درخواست کرزی برای گفتگو را رد کرد، رادیو زمانه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016