پنجشنبه 21 تیر 1386

اتحاديه‌ اروپا استفاده از ترور را به عنوان يک ابزار در جنگ با ترور رد کرد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی


کميسونر قضايی اتحاديه‌ی اروپا گفت که اين اتحاديه از ايده‌ی استفاده از ترور در جنگ عليه ترور حمايت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) سخنان فرانکو فراتينی، کميسيونر قضايی اتحاديه‌ی اروپا در واقع پاسخ به اظهارات ولفگانگ شوبل، وزير کشور آلمان بود که گفته بود آلمان بايد مشخص کند که

تحت چه شرايطی قانون اساسی مجوز کشتن و قتل تروريست‌ها را به يک کشور می‌دهد.

خبرگزاری رويتر در ادامه‌ی اين گزارش آورده است: فراتينی در گفت‌وگو با روزنامه ی فاننشيال تايمز گفت: حقيقت اين است که جنگ با ترور به معنای کشتن مردم نيست. ما با هرگونه مجازات مرگ مخالفم.

شوبل در گفت‌وگو با روزنامه‌ی اشپيگل گفته بود: تصور کنيد فردی مخفيگاه بن لادن را بداند. آنوقت با يک موشک کنترل از راه دور نيز می‌توان او را کشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی هم‌چنين انجام تغييرات در قانون برای دادن مجوز به دستگيری‌های پيشگيرانه‌ی مظنونان را خواستار شده و گفت که مقام‌ها بايد حق ممانعت و جلوگيری از استفاده از اينترنت و حتی تلفن همراه توسط افرادی که آنها را خطرناک تشخيص می‌دهند داشتته باشند.

فراتينی گفت: اين ايده که تروريست‌ها را از دسترسی به شبکه‌های جهانی وب دور نگه داريم بسيار خوب است، اما واقع‌بينانه نيست. بيايد صادق باشيم. من خواهان ممانعت از استفاده از اينترنت توسط تروريست‌ها هستم، اما اين رويای من است. اين يک ايده‌ی جالب است، اما نمی‌دانم که واقعا عملی است؟

با اين حال وی از ايده‌ی شوبل در ايجاد يک ساختار حقوقی برای تحقيقات مستمر از رايانه‌های شخصی مظنونان حمايت کرد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33750

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اتحاديه‌ اروپا استفاده از ترور را به عنوان يک ابزار در جنگ با ترور رد کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016