یکشنبه 6 اسفند 1385

آخرين نظرسنجی‌‏ها: رقابت تنگاتنگ سوسياليست‌‏ها و محافظه‌‏کاران فرانسه در دور اول انتخابات، ايلنا

* آراء «سگولن رويال» و «نيکولا سارکوزی» در دور اول انتخابات رياست‌‏جمهوری برابر است

تهران- خبرگزاری کار ايران


ايلنا، گروه بين‌‏الملل: آخرين نظرسنجی‌‏ها از رقابت تناتنگ نامزدهای سوسياليست‌‏ها و محافظه‌‏کاران در انتخابات رياست‌‏جمهوری ۲۲ آوريل فرانسه حکايت می‌‏کند.
روزنامه فرانسوی «ژورنال دو ديمانش» نوشت: «بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه «ايفوپ»، «سگولن رويال» نامزد حزب سوسياليست ۲۸ درصد آراء را در دور اول انتخابات رياست‌‏جمهوری از آن خود می‌‏کند و اين ميزان برای «نيکولا سارکوزی» از حزب «اتحاديه جنبش مردمی»(UMP) نيز ۲۸ درصد است. اين در حالی است که بر اساس اين نظرسنجی، نامزد سوسياليست‌‏ها حائز ۵/۲ درصد صعود شده است و سارکوزی چهار پله سقوط کرده است.»
براساس اين نظرسنجی، در صورت برگزاری دور دوم انتخابات، سارکوزی ۵/۵۰ درصد آراء و رويال ۵/۴۹ درصد آراء را از آن خود می‌‏کند. اين نظرسنجی در روزهای ۲۲ تا ۲۳ فوريه انجام شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سوی ديگر، در آخرين نظرسنجی انجام شده توسط شورای‌‏عالی سمعی و بصری(CSA) در تاريخ ۲۰ فوريه، رويال در دور اول انتخابات ۲۹ درصد و سارکوزی ۲۸ درصد آراء‌‏ را از آن خود کرده است که اين آمار برای دور دوم انتخابات پيروزی محافظه‌‏کاران با ۵۱ درصد در مقابل ۴۹ درصد سوسياليست‌‏ها را رقم می‌‏زند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32850

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرين نظرسنجی‌‏ها: رقابت تنگاتنگ سوسياليست‌‏ها و محافظه‌‏کاران فرانسه در دور اول انتخابات، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016