شنبه 5 اسفند 1385

پسر سيد عبدالعزيز حکيم پس از ۱۱ ساعت دستگيری توسط نيروهای آمريکايی آزاد شد، ايسنا

- خليل‌زاد از دستگيری عمار حکيم عذرخواهی کرد

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی


پايگاه اينترنتی الجزيره از دستگيری فرزند رييس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در محدوده‌ی مرزی اين کشور با ايران و برخورد خشونت‌آميز نيروهای آمريکايی با وی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از پايگاه اينترنتی الجزيره، نيروهای آمريکايی عصر روز گذشته (جمعه) عمار حکيم، فرزند عبدالعزيز حکيم رييس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق را در يکی از ايستگاه‌های بازرسی واقع در مرز اين کشور با ايران دستگير و به پايگاه نظامی کوت واقع در استان واسط منتقل ساخت.

مقام‌های مسوول از مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق تاکيد داشتند که نيروهای آمريکايی خودروی حامل عمار حکيم را در حالی که از ايران به عراق بازمی‌گشت، متوقف ساختند و او را به همراه دو تن از محافظانش دستگير و به يک پايگاه نظامی در کوت واقع در منطقه‌ی جنوب شرق بغداد منتقل ساختند.

نيروهای آمريکايی پس از ۱۱ ساعت بازجويی از عمار حکيم وی را آزاد ساختند.

عمار حکيم پس از آزادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت که نيروهای آمريکايی چشم‌های او را بستند و برخوردهايشان با وی بسيار خشونت‌آميز بوده و تا زمانی که نوری المالکی، نخست‌وزير عراق ميانجگيری نکرد، وی را آزاد نکردند.

وی افزود: نيروهای آمريکايی مرا ۱۱ ساعت زندانی کردند و با خشونت با من برخورد کردند و ادعا کردند که به اتهام اتمام تاريخ پاسپورتم دستگير شده‌ام.

حکيم هم‌چنين افزود: من از سفارت آمريکا پس از بازگشت به بغداد درباره‌ی اين برخورد ناشايست نيروهای آمريکايی بازخواست خواهم کرد.

وی گفت که تلفن همراه و تمامی وسائل شخصی‌اش توسط نيروهای آمريکايی مصادره شده و در نزد نيروهای آمريکايی باقی مانده است.

سخنگوی سفارت ‌آمريکا در بغداد ضمن تاييد خبر دستگيری عمار حکيم، اعلام کرد: پس از آن که سربازان آمريکايی وضعيت موجود را درک کردند، حکيم را آزاد ساختند.

به گفته‌ی اين سخنگو با حکيم به شيوه‌ی مناسبی برخورد نشده است، اما سربازان ‌آمريکايی قانون موجود را به اجرا درآورده‌اند زيرا مرزهای دو کشور ايران و عراق بسته اعلام شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

زلمای خليل‌زاد، سفير آمريکا در عراق با عذرخواهی از اين اقدام نيروهای آمريکايی در دستگيری فرزند عبدالعزيز حکيم اظهار داشت: من دلايل اين اقدام نيروهای آمريکايی در دستگيری وی را نمی‌دانم اما مطمئنا تحقيقات لازم درباره‌ی اين حادثه انجام خواهد گرفت .

وی تاکيد کرد: هيچ نيت يا هدفی برای اهانت به حکيم يا خانواده‌ی وی وجود نداشته است.

از سوی ديگر منابع خبری در عراق اظهار داشتند: طرفداران حکيم در واکنش به اين اقدام نيروهای آمريکايی امروز(شنبه) درصدد برگزاری تظاهرات ضد آمريکايی در عراق هستند.

عمار حکيم در حال حاضر رياست موسسه‌ی تبليغاتی "شهيد محراب" که يک موسسه‌ی فرهنگی می‌باشد و توسط عموی وی يعنی شهيد محمد باقر حکيم که در اوت ۲۰۰۳ در نجف ترور شد، تاسيس شده است، را رهبری می‌کند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32819

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پسر سيد عبدالعزيز حکيم پس از ۱۱ ساعت دستگيری توسط نيروهای آمريکايی آزاد شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016