چهارشنبه 25 بهمن 1385

تظاهرات هزاران نفر در سالگرد ترور حریری در لبنان، راديو فردا

دهها هزار نفر از هواداران دولت در لبنان، در دومين سالگرد ترور و کشته شدن «رفيق حريری»، نخست وزير پيشين لبنان، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، بسیاری از تظاهر کنندگان پرچم لبنان را به دست داشتند و برخی نيز در حال دعا کردن بودند. تظاهر کنندگان در ميدان شهدا در بيروت تجمع کردند و« فواد سنيوره»، نخست وزير لبنان که از نزديکان «رفيق حريری» بود بر سر قبر وی دعا خواند.

حزب الله لبنان اعلام کرده که خواهان برگزاری اين مراسم بدون خشونت است.

به گزارش آسوشيتدپرس، بسياری از مردم عکس رفيق حريری و پرچم های مربوط به احزاب سياسی را حمل می کردند.

در ساعت دوازده و پنجاه و پنج دقیقه بعد از ظهر، درست زمانی که انفجار بمب، موجب کشته شدن رفيق حريری شد، همه تظاهرکنندگان سکوت کردند و فقط صدای زنگ کليسا و صدای موذن به گوش می رسيد.

رفيق حريری دو سال پيش در انفجار بمبی در بيروت به قتل رسيد. بسياری وی را با نفوذترين سياستمدار لبنان می دانند که در بازسازی اين کشور که به دليل جنگ داخلی سالهای ۷۵-۹۰ ميلادی ويران شده بود نقش اساسی داشت. در اين انفجار بيش از بيست نفر کشته شدند.

آقای حريری از مخالفين حضور ارتش سوريه در لبنان بود و بسياری اين کشور را مسئول قتل رفيق حريری می دانند. هم اکنون هياتی از سازمان ملل مشغول بررسی در مورد چگونگی ترور وی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روز سه شنبه دست کم سه تن بر اثر انفجار بمب در دو اتوبوس در شمال بیروت، پایتخت لبنان، کشته و ۱۷ تن زخمی شدند. این انفجارها در جاده کوهستانی در نزدیکی شهر مسیحی نشین «بیک فایا» رخ داد.

حمله به این دو اتوبوس یک روز پیش از برگزاری مراسم سالگرد ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان روی می دهد که در سال ۲۰۰۵ ترور شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32753

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تظاهرات هزاران نفر در سالگرد ترور حریری در لبنان، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016