پنجشنبه 23 آذر 1385

بان کی مون امروز به عنوان دبيرکل جديد سازمان ملل سوگند ياد می‌کند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی


بان‌کی مون، وزير امور خارجه‌ی سابق کره‌ی جنوبی و دبير کل آتی سازمان ملل متحد امروز (پنجشنبه) مراسم سوگند خود را در اين سازمان انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، با اين حال بان کی مون بايد تا اول ژانويه برای تصدی شغل جديدش به عنوان هشتمين دبير کل سازمان ملل متحد منتظر بماند.

بان و عنان هم‌چنين امروز ميهمان افتخاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهند بود.

بان در ماه اکتبر به اتفاق آراء در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان اولين آسيايی پس از ۳۵ سال به عنوان دبير کل سازمان ملل متحد انتخاب شد.

شيخ حيا راشد الخليفه، رييس مجمع عمومی سازمان ملل رياست مجلس سوگند بان کی مون را برعهده خواهد داشت.

دبير کل جديد سازمان ملل در مراسم سوگند خود متعهد خواهد شد وظايفش را با وفاداری ، آگاهی و تعهد انجام دهد و تنها در جهت منافع سازمان ملل عمل کند و حاضر به پذيرش دستور از هيچ کشور يا قدرتی نشود.

وی سپس برای نمايندگان کشورهای عضو و ميهمانان ويژه از جمله حان سونگ سو، رييس مجمع عمومی سازمان ملل در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ سخنرانی خواهد کرد.

بان پيش از اين متعهد شده بود که به تلاش‌های بی‌وقفه برای ايجاد پل‌های ارتباطی و از بين بردن اختلافات و انجام اصلاحات در سازمان ملل که بتواند اين سازمان را برای مقابله با چالش‌های قرن ۲۱ آماده کند، تلاش‌های بی‌وقفه‌يی انجام خواهد داد.

هم‌چنين انتظار می‌رود مجمع عمومی سازمان ملل امروز پيش‌نويس قطعنامه‌يی را در خصوص ادای گرم‌ترين احترامات به کوفی عنان به دليل تعهد ويژه‌اش به صلح و امنيت بين‌المللی تصويب کند.

در اين پيش‌نويس هم‌چنين از تلاش‌های برجسته‌ی وی برای تقويت سيستم سازمان ملل و گسترش و حفاظت از حقوق بشر و آزادی‌های اصولی برای همه در راستای ايجاد جهانی بهتر تقدير خواهد شد.

اين قطعنامه که با حمايت کروواسی، مالزی، مالت و نيجر ارايه شده از عنان به عنوان فردی که بسياری از ابتکاراتش باعث برآوردن اهداف سازمان ملل جهت از بين بردن فقر در جهان و رساندن آن به نصف و انجام اقدامات در جهت آموزش‌های جهانی تا سال ۲۰۱۵ ، گسترش صلح و امنيت، حفاظت از محيط زيست و اصلاحات در سازمان ملل است، تقدير شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نمايندگانی از تمام گروه‌های منطقه‌يی سپس به عنان ادای احترام خواهند کرد.

عنان که دومين دوره‌ی ۵ ساله‌اش نيمه شب ۳۱ دسامبر به پايان می‌رسد، سخنرانی‌های خداحافظی خود را به حقوق بشر، صلح در خاورميانه و روابط با آمريکا اختصاص داده بود.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32390

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بان کی مون امروز به عنوان دبيرکل جديد سازمان ملل سوگند ياد می‌کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016