چهارشنبه 17 خرداد 1385

ويكتور يوشچنكو: شايد نخست‌‏وزيري را به يوليا تيموشنكو واگذار كنم، ايلنا

* ديدار احزاب اصلي انقلاب نارنجي اوکراين

تهران- خبرگزاري كار ايران


ايلنا، گروه بين‌‏الملل: «ويكتوريوشچنكو» رئيس‌‏جمهوري اوكراين براي نهايي‌‏كردن تشكيل دولت ائتلافي با رهبران «بلوك يوليا تيموشنكو»(BYT) و حزب سوسياليست اوكراين ديدار كرد.
رويترز گزارش داد: «ويكتوريوشچنكو رهبر حزب «اوكراين ما» و يكي از متحدان انقلاب نارنجي گفت كه ممكن است به «يوليا تيموشنكو» نخست‌‏وزيرسابق اوكراين اجازه دهد تا دوباره به دولت ليبرال برگردد ولي اين طرح نمي‌‏تواند به مذاكرات ائتلافي ضربه وارد كند.»
بنابراين گزارش،‌‏ يوشچنكو به طور ضمني با اشاره به طرحي كه سمت نخست‌‏وزيري اوكراين را به «بلوك يوليا تيموشنكو» و رياست پارلمان را به حزب سوسياليست واگذار مي‌‏كرد، گفت: «نمي‌‏خواهم بگويم كه اين مذاكرات بسيار آسان است. تأمين نيازهاي احزاب سياسي مختلف يكي از مهمترين و اصلي‌‏ترين مشكلات پيش‌‏روي ماست.»
وي از مطبوعات و رسانه‌‏هاي اين كشور خواست تا با صبر، اين مذاكرات را پيگيري كنند و به اختلافات دامن نزنند. وي افزود: «بررسي شرايط جديد بسيار ضروري است و من مطمئنم با بازگويي روشن ديدگاه‌‏ها، مي‌‏توان به نتيجه رسيد.»
در همين حال بلوك يوليا تيموشنكو اعلام كرد كه به تشكيل دولت ائتلافي بين سه حزب اصلي اوكراين در هفته جاري اميدوار نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«الكساندر ترچينوف» نماينده بلوك يوليا تيموشنكو گفت: «شايد به زودي اين ائتلاف صورت بگيرد. مذاكرات بين يوشچنكو و ديگر احزاب سياسي اوكراين بسيار سازنده بود و ممكن است رهبران به زودي با شرايط اين ائتلاف، موافقت كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30354

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ويكتور يوشچنكو: شايد نخست‌‏وزيري را به يوليا تيموشنكو واگذار كنم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016