شنبه 23 اردیبهشت 1385

سخنگوي دولت اردن: حماس برخي نيروهايش را در سوريه و ايران آموزش نظامي مي‌دهد، ايرنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران در جهان


دولت اردن مدعي شد كه حماس تلاش كرده فعالاني را براي آموزش‌هاي نظامي در سوريه و ايران به منظور انجام حملات احتمالي در اردن به خدمت خود در آورد و نيز سلاح‌هايي ايراني را كشف كرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، ناصر جوده، سخنگوي دولت اردن به خبرنگاران گفت كه جزييات اين امر در بازجويي‌هاي انجام گرفته از 20 عضو حماس كه ماه گذشته به وسيله نيروهاي امنيتي دستگير شدند، به دست آمده است.

جوده مدعي شد: حماس تلاش كرده است عناصري را در سرزمين‌هاي اردن به خدمت خود در آورد و كوشيده است عناصري را در خارج به استخدام در آورد تا براي دريافت آموزش نظامي به سوريه و ايران اعزام كند.

اردن ماه گذشته اعلام كرده بود كه پرتاب‌كننده‌هاي موشك و مواد انفجاري را از يك شاخه پنهاني حماس در اردن به دست آورده‌اند و اين تجهيزات از طريق سوريه قاچاق شده بوده است.

سخنگوي دولت اردن افزود كه مقامات هم‌چنان در جستجوي ديگر سلاح‌هاي پنهاني هستند كه وي ادعا كرد حماس در سراسر اين كشور پنهان كرده است.

وي در ادامه ادعايش گفت: نيروهاي امنيتي معتقدند سلاح‌ها و پرتاب‌كننده‌هاي موشكي بيشتري وجود دارند كه هنوز كشف نشده‌اند.

جوده مدعي شد: در ميان سلاح‌هايي كه اخيرا ضبط شده پرتاب‌كننده‌هاي موشك ايراني وجود داشته است.

سخنگوي دولت اردن ادامه داد: اين تهديدي براي امنيت ملي كشور است و ما آنهايي را كه پشت مساله قرار دارند، مسوول مي‌دانيم.

مشير المصري، از قانونگذاران حماس اتهامات اردن را جعلي و هدف از آن را ايجاد تنش خواند.

وي گفت: حماس براي اردن متاسف است كه به اين صورت برخورد مي‌كند و مساله را بزرگ‌تر از آن چيزي كه هست، جلوه مي‌دهد.

جوده همچنين گفت كه تيمي به رهبري طارق ابورجب، ريس اطلاعات فلسطين روز چهارشنبه گفت‌وگو با مقامات عالي‌رتبه امنيتي اردن را آغاز كرده است و مدارك قاطعي براي حمايت از ادعاي اردن عليه حماس به وي نشان داده شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين گزارش حاكي است، دولت اردن اعلام كرد كه به زودي اعترافات فعالان حماس را از تلويزيون پخش خواهد كرد.

اظهارات جنجالي از جانب مقامات اردن عليه ايران موضوعي نيست كه تازگي داشته باشد. آذرماه سال 1383 نيز پادشاه اردن در ادعايي اظهار داشته بود كه «بيش از يك ميليون ايراني با گذشتن از مرزها وارد عراق شده‌اند» تا در روند انتخابات اين كشور در آن مقطع زماني تاثير بگذارند. وي حتي در همان زمان ادعا كرده بود «برخي ايراني‌ها آموزش ديده‌اند و از شبه‌نظامياني هستند كه براي دامن زدن به ناآرامي در عراق بعد از انتخابات به كار مي‌روند.» با توجه به اين كه ملك عبدالله در آن زمان مساله‌ي هلال شيعي را مطرح كرده بود، اين دست اظهارات نه تنها واكنش ايران بلكه واكنش عراقي‌ها و شيعيان منطقه را برانگيخت و محكوميت‌هاي گسترده‌يي را نيز در پي داشت.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29940

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي دولت اردن: حماس برخي نيروهايش را در سوريه و ايران آموزش نظامي مي‌دهد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016