چهارشنبه 23 فروردین 1385

پليس نپال ‪ ۳۰‬روزنامه‌نگار را در ادامه تظاهرات ضد سلطنتي بازداشت كرد، ايرنا

دهلي نو، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۲۳‬

پليس نپال در تازه‌ترين اقدام خود ‪ ۳۰‬روزنامه‌نگار را كه بر ضد سخت‌گيري و سركوبي رسانه‌ها توسط دولت سلطنتي اين كشور دست به تظاهرات زده بودند، بازداشت كرد.

به گزارش خبرگزاري هند(پي‌تي‌آي)، صبح چهارشنبه بيش از يكصد روزنامه نگار و ارباب رسانه‌هاي جمعي به منظور انجام يك راهپيمايي اعتراض آميز در مقابل "فدراسيون روزنامه‌نگاران نپالي" گرد آمده بودند تا بر ضد اقدام پليس در سركوب روزنامه‌نگاران حامي دمكراسي دست به تظاهرات اعتراض آميز بزنند.

"مهيندرا بيستا" دبير كل فدراسيون روزنامه‌نگاران نپالي و تني چند از ديگر روزنامه‌نگاران صاحب قلم اين كشور نيز در ميان بازداشت‌شدگان حضور دارند.

از آغاز دور جديد تظاهرات ضد سلطنتي در نپال تا اين زمان، بيش از ‪۱۱۱‬ روزنامه‌نگار و خبرنگار توسط نيروهاي امنيتي بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

گزارش‌هاي رسيده از كاتماندو پايتخت نپال در آغاز هفتمين روز از دور تازه اعتراض‌هاي سراسري، حاكي از ادامه تظاهرات اعتراض آميز توسط مردم و فعالان سياسي و اجتماعي در نقاط مختلف اين شهر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس پيش بيني‌هاي موجود،انتظار مي‌رود با پيوستن ساير قشرهاي فرهيخته نپالي شامل پزشكان، وكلا، كاركنان بانك‌ها، هنرمندان، روزنامه‌نگاران، كاركنان دولت و آموزگاران به صفوف حاميان دمكراسي و مردم سالاري، تظاهرات اعتراض آميز بر ضد نظام سلطنتي و پادشاه كشور از شتاب بيشتري برخوردار شود.

سه بانك مهم دولتي نپال به نام‌هاي بانك ملي نپال، بانك نپال و بانك "راشتريا بانيجيا" به همراه اتحاديه‌هاي كارگري و كارمندي چندين اداره دولتي اين كشور امروز(چهارشنبه) همبستگي خود را با ائتلاف احزاب هفتگانه بر ضد استبداد سلطنتي اعلام كردند.

آخرين خبر رسيده از نپال حاكي است كه علاوه بر دستگيرشدگان، بيش از يكصد تظاهركننده نيز در يورش پليس زخمي و راهي بيمارستان شدند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29640

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پليس نپال ‪ ۳۰‬روزنامه‌نگار را در ادامه تظاهرات ضد سلطنتي بازداشت كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016