پنجشنبه 19 آبان 1384

آسوشيتدپرس: القاعده مسووليت انفجار‌هاي اردن را پذيرفت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل


گروه القاعده با انتشار اطلاعيه‌اي اينترنتي مسووليت سه انفجار انتحاري در سه هتل در امان پايتخت اردن را كه بيش از 57 كشته بر جاي گذاشته پذيرفتند.


رشته‌ انفجارهايي در سه هتل محل اقامت آمريكايي‌ها را در امان پايتخت اردن حداقل 57 تن را به كام مرگ فرستاده و 115 تن را زخمي‌ كرد.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس در اين اطلاعيه كه با امضاي سخنگوي گروه القاعده در عراق منتشر شده آمده است: پس از بررسي و جست‌وجوي دقيق اهداف، مكان‌هايي براي انجام حملاتمان انتخاب كرديم. اين مكان‌ها، برخي هتل‌ها بودند كه توسط دولت استبدادي اردن به عنوان محل پذيرايي دشمنان مذهب، يهوديان و كافران مورد استفاده قرار مي‌گرفتند.

صحت اين اطلاعيه هنوز تاييد نشده است.


هم‌چنين در اين اطلاعيه هيچ نامي از ملك عبدالله دوم پادشاه اردن برده نشده اما دو بار از وي به عنوان استبداد اردن ياد شده و آمده است كه او بايد بداند حياط ‌خلوت اردوگاه براي ارتش كافران در حال حاضر تحت سيطره مبارزان ماست.

امان پايتخت اين اردن به پايگاه غربي‌ها براي عزيمت به عراق تبديل شده است و هتل‌هاي اين شهر از مقامات انگليسي و آمريكايي و مقاطعه‌كاران خارجي مملو است .

اين در حاليست كه ملك عبدالله با سران امنيتي اردن جلسه‌ اضطراري برگزار كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يكي از مقام‌هاي امنيتي اردن گفت: آزمايش‌هاي DNA براي تعيين هويت عاملان اين حلمه از جمله دو عامل انتحاري كه خود را در دو هتل جداگانه منفجر كرده‌اند، در جريان است.

انفجارها قبل از ساعت 9 شب چهارشنبه به وقت محلي، به وقوع پيوسته و يكي از آنها سالن عروسي كه پذيراي 300 مهمان بود را هدف قرار داده است.


حالت فوق‌ا‌العاده در شهر امان پايتخت اردن برپاست و مرزهاي زميني نيز بسته شده است.

در پي اين حمله مقامات بسياري از كشورها آن را محكوم كرده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27303

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آسوشيتدپرس: القاعده مسووليت انفجار‌هاي اردن را پذيرفت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016