سه شنبه 10 خرداد 1384

حقوق بشر اردن: نقض آزادي خبرنگاران در اين كشور افزايش يافته است، يرنا

امان، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۱۰‬
خارجي. اردن. حقوق بشر.

جمعيت حقوق بشراردن روز سه‌شنبه اعلام كرد كه ميزان نقض آزادي خبرنگاران دراردن همچنان رو به افزايش است بطوريكه در دوماه گذشته دهها مورد نقض آزادي فعاليت خبري دركشور گزارش شده است .

اين جمعيت با ارسال يادداشتي به " عدنان بدران " نخست وزير اردن خواستار پيگيري وايجاد راه حلي براي آزادي فعاليت خبرنگاران شد.

جمعيت حقوق بشر در يادداشت خود تاكيد كرده است يكي از شعارهاي دولت حمايت از خبرنگاران وجامعه مطبوعاتي است كه به اين اصل توجه نمي‌شود.

اين جمعيت در يادداشت خود با انتقاد از سياست دولت اردن در برخورد با جامعه مطبوعاتي از دولت خواست در راستاي انجام اصلاحات در كشور به مشكلات اين قشر از جامعه نيز توجه كند.

جمعيت حقوق بشر اردن تاكيد كرد: دولت در اجراي تعهدات خود در زمينه افزايش آزادي خبرنگاران و تعديل در بندهاي قانون مجازات آنان پايبند نبوده است.

دربيانيه اين جمعيت با اشاره به ناهماهنگي سياست دولت در زمينه اقتصادي و سياسي آمده است: طبق قوانين بين‌المللي ،خبرنگار تنها در زمينه امنيت ملي و اقدام منافي با اخلاق و آداب عمومي مي‌تواند مورد بازجويي قرار گيرد.

شوراي عالي اطلاع رساني اردن در گزارشي كه ماه جاري ميلادي منتشر شد ميزان آزادي خبرنگاران دراين كشور برابر با ‪ ۴۹/۲‬درصد اعلام كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش اين شورا خبرنگاران با چالشهاي بسياري از جمله دست يابي به اطلاعات، جلوگيري از شركت آنان در فعاليتهاي اجتماعي ، بازداشت و ارجاع آنان به دادگاه امنيت ، جلوگيري از انتشار ديدگاههاي مردمي و سانسور روبرو هستند.

به گزارش اين جمعيت در يك ماه و نيم گذشته تعدادي از هفته‌نامه‌هاي محلي با سانسور روبرو شده و از صدور يكي از آنها جلوگيري شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23543

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حقوق بشر اردن: نقض آزادي خبرنگاران در اين كشور افزايش يافته است، يرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016