جمعه 27 شهریور 1383

باسايف ضمن رد هرگونه ارتباط با القاعده: در صورت نياز حملات بيشتري انجام مي‌دهيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - فرامنطقه‌يي
شاميل باسايف كه مسووليت حادثه‌ي گروگانگيري در مدرسه‌اي در بسلان در اوستياي شمالي را برعهده گرفته است، تهديد كرد كه در صورت نياز، حملات بيشتري را نيز صورت خواهد داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، شاميل باسايف فرمانده‌ي جدايي طلبان چچن، طي پيامي گفت: ما تحت هيچ قيد و بند و يا كسي نيستيم و به مبارزه‌ي خودمان ادامه خواهيم داد.
پيام باسايف كه بر روي يك پايگاه اينترنتي پخش شده است، تنها يك روز پس از آن اعلام شد كه ولاديمير پوتين، رييس جمهور روسيه انجام مذاكرات با شبه نظاميان چچن را رد كرد.
باسايف با رد اين مساله كه حادثه‌ي گروگان‌گيري در بسلان روسيه به عنوان بخشي از تروريسم بين‌المللي بوده است، اعلام كرد كه همچنان به راه خود ادامه خواهد داد.
شاميل باسايف همچنين گفت: گمان‌هاي روسيه را مبني بر آن كه گروه تحت امرش عامل اصلي و مغز متفكر انفجار دو هواپيماي مسافربري روسيه در بيست و چهارم ماه اوت سال جاري بوده است، تاييد مي‌كنم.
باسايف صراحتا اعلام كرد كه واحدهاي تحت امرش حمله‌ي اول سپتامبر به اين مدرسه را انجام داده و بيش از 1000 تن را به گروگان گرفتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين فرمانده‌ي چچني در ادامه‌ي پيام خود اظهار داشت: گروه تحت امرش عقب نشيني نيروهاي روسيه از چچن را خواستار شده بود و در غير اين صورت بركناري پوتين از قدرت را خواستار شده بود.
وي همچنين گفت كه گروه تحت امرش به ميانجيگران گفته بود كه اگر روسيه گفت‌وگو در خصوص درخواست‌هاي آنان را آغاز كند، آب و غذا در اختيار گروگان‌ها قرار مي‌گرفت.
باسايف در بخش ديگري از پيامش، ضمن رد ارتباط با اسامه بن لادن، رهبر القاعده گفت: من بن لادن را نمي‌شناسم. من از او پول دريافت نكرده‌ام.
وي همچنين پايان غم انگيز ماجراي گروگان گيري در روسيه را كه به كشته شدن شمار زيادي از گروگان‌ها شد، مورد سرزنش قرار داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12139

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'باسايف ضمن رد هرگونه ارتباط با القاعده: در صورت نياز حملات بيشتري انجام مي‌دهيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016