سه شنبه 2 دی 1382

يك روحاني برجسته در منطقه: حجاب علامتي از علائم اسلام نيست، حسن هاشميان

دكتر يوسف قرضاوي روحاني بزرگ اسلامي در نماز جمعه اين هفته در مسجد معروف شهر دوحه قطر گفت، حجاب هرگز علامتي از علائم دين اسلام محسوب نميگردد بلكه وسيله اي براي پوشش است كه برخي زنان مايل هستند از آن استفاده كنند و برخي ديگر ترجيح ميدهند آنرا به كار نبرند. اين عالم برجسته اسلامي كه با ارائه تفسيري مناسب از دين اسلام در عصر حاضر در طي سالهاي اخير، طرفداران فراواني يافته است، تأكيد كرد هرگز نبايد اينرا بعنوان معيار در نظر گرفت كه زني كه از حجاب استفاده ميكند متدين تر است و يا زناني كه اين وسيله را به كار نميگيرند اعتقاد ديني كمتري دارند. او كه در انتقاد از تصميم رئيس جمهور فرانسه مبني بر تعريف حجاب بعنوان علامت دين اسلام سخن ميگفت، اضافه كرد در سرتاسر تاريخ اسلام دليل قاطعي بدست نيامده است كه نشان دهد، حجاب علامت و سمبل دين اسلام به شمار رفته است.
گفته ميشود بنا بر برآوردهاي مطالعاتي، انديشه رئيس جمهور فرانسه در تعريف حجاب بعنوان علامت اسلامي و به دنبال آن پيشنهاد منع ورود دختران محجبه به مدارس فرانسه، موجب تقويت گروه هاي بنيادگرا و مخالف فرهنگ غربي در جهان اسلام شده است بطوري كه گروه هاي زيادي از اين طيف با وسيله قرار دادن اين موضوع و استفاده تبليغاتي و عاطفي از آن به تحكيم جايگاه سياسي خود در معادلات قدرت پرداختند. سخن قرضاوي اگرچه در نگاه نخست پاسخي به انديشه ژاك شيراك محسوب ميگردد ولي در درجه دوم به دفاع از زناني برخاسته است كه در پوشش خود از اين وسيله استفاده نميكنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2453

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يك روحاني برجسته در منطقه: حجاب علامتي از علائم اسلام نيست، حسن هاشميان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016