چهارشنبه 12 آذر 1382

اتحاديه عرب از درخواست ايران استقبال كرد، حسن هاشميان

اتحاديه عرب از پيوستن ايران به آن بعنوان « ناظر » استقبال گرمي كرد. عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب امروز در فرودگاه قاهره در حالي كه عازم لبنان و پس از آن امريكا بود، به خبرنگاران گفت، ما از درخواست ايران و تركيه براي پيوستن به اتحاديه تحت عنوان ناظر استقبال ميكنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

موسي افزود اتحاديه عرب درخواست هاي مشابهي از سوي كشورهاي همسايه و همچنين از مجموعه امريكاي لاتين دريافت كرده است كه براساس دگرگوني در ساختار و بنيان اتحاديه اين درخواست ها در حال بررسي و مطالعه ميباشند. همچنين گفته شده است برخي از اعضاء فعلي اتحاديه از پيوستن ايران به آن به گرمي استقبال كرده اند.
لازم به يادآوري است كه اتحاديه عرب در سال 1945 بوجود آمد كه در 58 سال گذشته تعداد اعضاي آن به 22 كشور رسيد. هدف اوليه شكل گيري اين اتحاديه دفاع از وحدت عربي و آزادسازي سرزمين هاي اشغالي آن بود، اما اكنون بعد از گذشت سالهاي متمادي و به دليل ناكامي در رسيدن به اهداف اوليه خود و به خصوص بعد از سقوط بغداد بوسيله نيروهاي امريكائي، اين مجموعه تلاش ميكند در ساختار خود تغيرات بنيادي ايجاد كند كه بر رئاليسم سياسي و محور منافع مشترك به جاي وحدت عربي استوار است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1866

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اتحاديه عرب از درخواست ايران استقبال كرد، حسن هاشميان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016