شنبه 8 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرحله اول طرح ملي ساماندهي متكديان و كودكان كار به زودي اجرا مي‌شود، ایسنا

مديركل امور اجتماعي استانداري تهران از اجراي مرحله اول طرح ملي ساماندهي متكديان كودكان كار خبرداد و گفت: مساله اصلي در اجراي اينگونه طرح‌ها نبود هماهنگي بين دستگاه‌ها است.

محمدعلي عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار«شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به طرح جمع‌آوري متكديان و همچنين كودكان كار و خيابان و زنان بي‌خانمان، گفت: مساله اصلي در اجراي اينگونه طرح‌ها، نبود هماهنگي بين دستگاه‌ها است چرا كه در حال حاضر به نوعي دچار دور تسلسل شده‌ايم و اين افراد پس از جمع‌آوري دوباره در خيابان رها مي‌شوند.

وي افزود: در طرح ملي ساماندهي كودكان كار و خيابان كه در آينده نزديك اجرا مي‌شود براي دستگاه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط نقش‌هاي ويژه‌اي تعريف شده تا مشكلاتي كه در حال حاضر با آن مواجه هستيم تكرار نشود.

عرفان‌منش بيان كرد: در طرح جديد بازبيني‌هاي در دستورالعمل جمع‌آوري متكديان و كودكان كار صورت گرفته و علاوه بر تعريف نقش براي سازمان‌ها و دستگاه‌هاي مرتبط از جمله سازمان بهزيستي، كميته امداد امام خميني(ره)، وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي ، شهرداري و ساير دستگاه‌ها بحث كارآفريني و ايجاد اشتغال براي اين افراد پس از جمع‌آوري در نظر گرفته شده است.

وي گفت: همچنين در دستورالعمل جديد اين طرح براي مقابله با متكديان كه به صورت حرفه‌اي در سطح شهر پراكنده هستند راهكارهايي تعريف شده و همچنين نحوه برخورد با اين متكديان نيز عنوان شده است و پس از جمع‌آوري اين افراد به اردوگاه‌هاي ويژه‌اي كه براي آنها در نظر گرفته مي‌شود هدايت مي‌شوند.

مديركل امور اجتماعي استانداري تهران تصريح كرد: در اردوگاه‌هاي ويژه نگهداري اين افراد مهارت‌آموزي و همچنين يك دوره نگهداري و بازآموزي براي بازگشت به جامعه انجام مي‌شود.

وي گفت: همچنين در طرح جديد براي ساماندهي كودكان و متكديان اتباع بيگانه نيز راهكارهايي اتخاذ شده و جلسات متعددي در سطح ملي و استاني درباره چگونگي اجراي آن برگزار شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عرفان‌منش همچنين خاطرنشان كرد: در آينده نزديك مرحله اول طرح ساماندهي كودكان كار و خيابان و متكديان اجرا مي‌كنيم.

وي درباره سوء استفاده از كودكان كار و خيابان براي حمل مواد مخدر نيز گفت: از اين كودكان در عرضه مواد مخدر استفاده نمي‌شود اما براي حمل مواد مخدر اين كودكان مورد سوء استفاده قرار مي‌گيرند كه نيروي انتظامي اين مورد را رصد مي‌كند و با عوامل اين اقدامات برخورد مي‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016