سه شنبه 3 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماینده مجلس در کافه خبر: خانمها فقط در پزشکی، پرستاری و آموزش و پرورش کار کنند، خبرآنلاین

حجت الاسلام طباطبایی نژاد در کافه خبر گفت: "دیده می شود خانمها رفته اند یک پستی را اشغال کرده اند و برخی از مواقع به خاطر زایمان، به مرخصی می روند و گاهی اصلا کارایی در برخی امور ندارند."

حجت الاسلام طباطبایی نژاد در کافه خبر گفت: "دیده می شود خانمها رفته اند یک پستی را اشغال کرده اند و برخی از مواقع به خاطر زایمان، به مرخصی می روند و گاهی اصلا کارایی در برخی امور ندارند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این نماینده مجلس گفت: "برخی مراجع اعلام کرده اند مخالف وزارت زنها هستند. ما هم مطیع آنها هستیم. از طرف دیگر، برخی از کارها فقط مردانه است و باید توسط آقایان انجام گیرد. می گوییم شما به عنوان مرد در منزل باشید و 2 میلیون تومان درآمد داشته باشید بهتر است یا اینکه مرد یک 500 هزار تومان بگیرد و زن هم یک 500 هزار تومان؟ عقیده دارم اگر بخواهیم جامعه مان سالم باشد، خانمها باید در پرستاری، پزشکی، آموزش و پرروش کار کنند، ولی نیاز نیست در معدن خانم داشته باشیم. الان در رشته معدن خیلی از دختران درس می خوانند که نمی دانم چرا این کار را می کنند؟"

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: "ما در بحث تحصیل علم می گوییم همه باید مشارکت کنند، ولی چه معنی دارد در معدن داری، خانمها تحصیل کنند؟ کار، کار مردانه است و زنانه نیست. بهتر است در این رشته ها پسرها تحصیل کنند. از دانشگاه می خواهیم رشته هایی که برای مردها وجود دارد را به آقایان اختصاص دهند."

حجت الاسلام طباطبایی در کافه خبر اعلام کرد: "خانمی که مدرک گرفت به هیچ وجه حاضر نیست با مردی که کمتر از او سواد دارد، ازدواج کند. این مشکل زیادی را به وجود آورده، ولی پسرها وقتی در شغلی قرار می گیرند که حقوق دریافت می کنند، بلافاصله همسر اختیار می کنند ولی متاسفانه خانمها وقتی حقوق می گیرند، مدتها جهیزیه تهیه می کنند و حاضر به ازدواج نیستند، برای همین سن ازدواج بالا می رود. ساختمان بدنی برخی از خانمها برای کارها مناسب نیست و نباید این کارها را به آنها سپرد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016