در همين زمينه
21 تیر» ديدارهای عکاسی شهر "آرل"، نمايش عکسهائی که از خانوادههای ايرانی در حاشيه رويدادهای اخير ايران، شهلا رستمی، راديو بين المللی فرانسه4 اسفند» عکاس پشتبام تهران؛ برنده جایزه بهترین عکس خبری، شایسته ستایش یا لایق سرزنش؟ دويچه وله 4 شهریور» درگذشت سيدمصطفی مترجم مدنی، عکاس دوران ملی شدن صنعت نفت
بخوانید!
15 مرداد » رئیس حوزه هنری: آمار مطالعه در کشور 20 برابر شده است!، مهر
15 مرداد » لطفي ناگفتههاي ارتباط كارياش با شجريان را بازگو ميكند، ايسنا 15 مرداد » فروش فیلم زایمان در بیمارستانها به خانواده نوزاد، مهر 15 مرداد » کامران عدل: شرایط نگهداری عکسها مناسب نیست - آثارم را به دانشگاه هاروارد می فرستم، مهر 15 مرداد » معاون سينمايي وزير ارشاد: ابتذال به معني خلق شخصيتهاي غير ايراني در فيلمهاست، ايسنا
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! کامران عدل: شرایط نگهداری عکسها مناسب نیست - آثارم را به دانشگاه هاروارد می فرستم، مهرکامران عدل گفت: بسیاری از عکسهایم که در اختیار سازمانها و نهادهای مختلف بود آسیب دیده یا از بین رفتهاند و به همین دلیل برای حفاظت از باقیمانده آثارم آنها را به دانشگاه هارواد می فرستم.
وی در مورد دلیل انجام این کار توضیح داد: خیلی از عکسهایی را که گرفته بودم در اختیار سازمانها و نهادهای مختلف بودند اما به دلیل شرایط نامطلوب نگهداری و سهلانگاری آسیب دیدند. حتی بسیاری از آنها دیگر وجود ندارند و نگاتیوهایشان نیز در اختیارم نیست که بتوانم چاپشان کنم. عدل افزود: این مسئله باعث شد به فکر بیفتم عکسهای باقیمانده را حفظ کنم. عکس مثل تابلو است و باید در شرایط خوبی نگهداری شود. وضعیت نامطلوب نگهداری از عکس موجب شد نسبت به آینده آثارم تردید کنم چون میترسیدم آنها هم از بین بروند. این عکاس در توضیح بیشتر این مطلب افزود: باید به آرشیو عکسها سر زد و هرچند وقت یکبار آنها را مورد بازدید و بررسی قرار داد اما متاسفانه این مراقبتها در کشور ما به درستی انجام نمیشود. بارها تاکید کردم آثار آلبومخانه موزه نیاروان را که عکسهای بینظیری در آن نگهداری میشود عکاسی دیجیتالی شود تا هرکسی این عکسها را ورق نزند که به مرور فرسوده شود. عدل با اشاره به اینکه ازسال 1333 تا کنون عکاسی کرده است عنوان کرد: از چهار سال قبل اسکن عکسهایم را شروع کردهام و هنوز هم به این کار ادامه دارد. یک نسخه از آنها را هم برای خودم اسکن میکنم. زمانی که اسکن همه آنها به اتمام برسد به دانشگاه هاروارد می دهم که در شرایط خوبی نگهداری شوند. کامران عدل در 1320 متولد شد و تحصیلات ابتدایی را تهران و بخشی از تحصیلات متوسطه را در تهران و بخشی را در فرانسه ادامه داد. وی دارای دیپلم هنرستان صنعتی عکاسی از فرانسه است.عدل پس از اخذ دیپلم هنرستان در یکی از بزرگترین مجموعههای لابراتورهای ظهور و چاپ عکس اروپا بهنام هامل (Hamele) مشغول بهکار شد و در بخش چاپ عکسهای بزرگ متری به فعالیت پرداخت. پس از آن به دعوت سازمان رادیوتلویزیون ملی ایران که به تازگی تأسیس شده بود در 1347 به تهران آمد و مدیر گروه عکاسی سازمان شد. در همین موقع، به تدریس عکاسی در مدرسه عالی سینما و تلویزیون مشغول شد. عکسهای اشیاء موزههای فرش، رضا عباسی، موزه هنرهای معاصر، موزه صنعتی کرمان، موزه رشت و مجموعه مراسم مذهبی ایران، بازارهای ایرانی، فرشهای ایران، اجرای نقش در کاشیکاری یزد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، معماری معاصر ایران، قم، تهران، اصفهان، شیراز، ترکمن صحرا، پاسارگاد، نقش رستم و تخت جمشید، شیشههای ایرانی، هندوستان، معماری کویت از جمله آثار وی هستند. Copyright: gooya.com 2016
|