چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آلودگی آب تهران بررسی می شود، مهر

معاون محیط زیست انسانی اداره محیط زیست تهران با بیان اینکه امسال مسئله آلودگی آب تهران در صورت تامین اعتبار بررسی می شود، مطالعات انجام شده در سال 82 و در پایین دست خیابان انقلاب را دلیلی بر آلوده بودن سفره های زیر زمینی آب به نیترات دانست.

داریوش گلعلی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر سالم بودن آب شرب تهران گفت: دانشگاه امیرکبیر در سال 82 مطالعاتی را در مورد آلودگی آب تهران در مناطق پایین دست خیابان انقلاب انجام داد که نشان داد سفره های زیر زمینی به دلیل تکمیل نشدن سیستم دفع فاضلاب شهری و همین طور جذب مواد آلاینده از طریق لایه های درونی زمین آلوده به نیترات و مواد آلاینده دیگر شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با این همه برخی کارشناسان شهری معتقدند؛ نبود سیستم فاضلاب شهری و برداشت آب از طرق 200 حلقه چاه در تهران و استفاده آب چاهها بعد از تصفیه برای مصارف شرب می تواند گمانه آلودگی آب تهران به آلودگیهای مانند نیترات را تقویت کند.

معاونت محیط زیست انسانی اداره محیط زیست تهران تاکید کرد: امسال تلاش داریم در مطالعه ای جامع وضعیت آلودگی آب تهران را مورد رسیدگی قرار دهیم، چرا که این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است و البته حساسیتهایی نیز ایجاد کرده است.

این کارشناس مسئول محیط زیست با تاکید بر نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر مسئله آلودگی آب به نیترات در تهران افزود: آلودگی به نیترات به دفعات گزارش شده اما در تمام دنیا مطالعات نشان داده که این آلودگی به جز در کودکان و زنان باردار تاثیری بر سلامت شهروندان نداشته است اما این دلیل نمی شود که برای سالم سازی آلودگی احتمالی آب تهران اقدامی انجام نشود.

گلعلی زاده با اشاره به خشک بودن اقلیم ایران گفت: تهران از منابع آبی محدودی برخوردار است و ما باید مصرف بهینه و استفاده صحیح از ظرفیتهای آبی را مورد توجه قرار دهیم و نباید با کم کاری و نادیده گرفتن مشکلات منابع آب شیرین را از دست بدهیم.

پیش از این نیز مدیرکل سابق اداره محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر آلوده نبودن آب شرب تهران گفت: آب شرب تهران از رودخانه ها، سدها و سفره های آب زیرزمینی که به نیترات کمتری آلوده است تامین می شود.

وی تاکید کرد: به نظر بی توجهی به تاسیس و تکمیل سیستم فاضلاب شهری می تواند در آینده خطراتی را متوجه آب تهران کند.

محمد باقر صدوق گفته بود که با توجه به آلوده بودن سفره های زیرزمینی آب تهران به نیترات، بی توجهی به تاسیس و تکمیل سیستم فاضلاب شهری از سوی وزارت نیرو می تواند در آینده خطراتی را متوجه آب شرب تهران کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016