شنبه 18 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چاپ تازه‌ي سه ترجمه‌ي خسرو ناقد در نمايشگاه كتاب، ايسنا

چاپ دوم کتاب‌هاي "ناکجاآباد و خشونت" و "زندگي به‌رغم تاريخ" و همچنين چاپ سوم کتاب "چرا جنگ؟" ترجمه‌ي خسرو ناقد در بيست‌وسومين نمايشگاه کتاب تهران عرضه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، "ناکجاآباد و خشونت" گزيده‌اي از گفتارها و گفت‌وگوهاي کارل پوپر - فيلسوف نام‌دار - است كه چاپ اول آن در زمستان 1388 منتشر شد. انتشارات جهان کتاب اکنون چاپ دوم اين كتاب را در بهار سال 1389 و براي عرضه در نمايشگاه کتاب منتشر کرده است. اين کتاب را ناقد با همکاري رحمان افشاري ترجمه کرده است.

"ناکجاآباد و خشونت" در 210 صفحه‌ شامل بخش‌هاي مختلفي است از جمله: "جهان انديشگي کارل ريموند پوپر"، "درباره به اصطلاح منابع شناخت"، "درباره دانايي و ناداني" و "بدون آزادي، نه به عدالت مي‌رسيم و نه به امنيت".

از اين نويسنده و مترجم، سال گذشته در مجموعه‌ي "گفتارهاي فلسفي"، کتاب ديگري نيز با عنوان "زندگي به‌رغم تاريخ" نوشته‌ي لشک کولاکوفسکي - فيلسوف سرشناس لهستاني - ترجمه و منتشر شد. چاپ دوم اين كتاب هم به تازگي منتشر شده است و در نمايشگاه کتاب امسال در غرفه انتشارات جهان کتاب عرضه مي‌شود. از کولاکوفسکي در اين کتاب چند گفتار و گفت‌و‌گو منتشر شده كه "روح انقلابي"، "فروپاشي کمونيسم و اهميت فلسفي آن" و "فلسفه، عشق به فرزانگي است" از جمله آن‌هاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




چاپ سوم کتاب "چرا جنگ؟" (بررسي روان‌شناسانه‌ي پديده‌ي جنگ، مکاتبات آلبرت اينشتين و زيگموند فرويد) از ديگر کتاب‌هاي ناقد است که در نمايشگاه کتاب عرضه مي‌شود. وجه تمايز چاپ سوم اين کتاب با چاپ‌هاي پيشين در اين است كه گفت‌وگويي كه سيدابوالحسن مختاباد - روزنامه‌نگار حوزه فرهنگ - بعد از چاپ نخست كتاب با ناقد در زمينه كتاب‌هاي مرتبط با جنگ و ابعاد گوناگون آن انجام داده بود، به كتاب اضافه شده است. ناشر کتاب "چرا جنگ؟" نشر آبي (کتاب روشن) است.

خسرو ناقد همچنين دو اثر تأليفي تازه را براي انتشار آماده دارد. يکي از آن‌ها مجموعه‌اي از جستارهاي فرهنگي - فلسفي اوست که به تازگي مجوز انتشار دريافت کرده است و در آينده‌ي نزديک توسط انتشارات جهان کتاب منتشر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016