پنجشنبه 2 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شروط جديد برای راه‌اندازی کافی نت؛ ثبت مشخصات مراجعین تا ۶ماه، ذخیره اطلاعات دوربین مداربسته تا ۳ماه، نشستن زن و مرد کنار هم ممنوع؛ پارسينه

ارائه خدمات به کاربران بدون ارائه مدارک هويتی معتبر ممنوع است ..متصدی مکلف است پس از رؤيت اصل مدارک هويتی معتبر و تطيبق عکس ، نام و نام خانوادگی ،نام پدر ، شماره شناسنامه ، محل صدور و کد ملی را دقيقا" ثيت نمايد،نشستن زن و مرد حتی محارم کنار يکديگر ممنوع است.
به گزارش پارسينه، اخيرا شرايط گرفتن مجوز برای داير نمودن سالن اينترنت حضوری (کافی نت) در مشهد افزايش يافته است که برخی از اين شروط قابل توجه و حتی عجيب است و موجب اعتراض برخی کافی نت داران مشهدی نيز شده است.

متن کامل اين شرايط از اين قرار است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




۱_متقاضی بايد دارای حداقل ۳۰ سال سن و متاهل باشد.
۲_ دارا بودن گواهی پايان دوره ICDL از مراکز معتبر يا تحصيلات مرتبط با رايانه ، شبکه و اينترنت و يا تاييد کميسيون فنی اتحاديه.
۳_نصب دوربين مدار بسته (مشخصات فنی دوربين توسط اتحاديه پس از اخذ تاييديه از کميته تخصصی تعيين خواهد شد )
۴_ واحد صنفی بايد در حاشيه خيابان باشد.
۵_ واحد صنفی داخل پاساژ نباشد.
۶_ واحد صنفی داخل طبقه نباشد.
۷_واحد صنفی نزديک مراکز آموزشی دخترانه نباشد
۸_واحد صنفی کاملا آکواريوم و دارای شيشه بيرنگ باشد به طوريکه داخل واحد صنفی از بيرون کاملا قابل رويت باشد.
۹_چسباندن هر نوع پوستر يا کشيدن پرده يا حصير که باعث شود داخل مغازه از بيرون قابل رويت نباشد ممنوع است.
۱۰_نشستن زن و مرد حتی محارم کنار يکديگر ممنوع است.
۱۱_از گذاشتن نام خارجی و اصطلاحات بيگانه جهت واحد صنفی جداخودداری نماييد.جهت انتخاب نام با دبيرخانه هماهنگی نماييد.
۱۲_داشتن کپسول ضد حريق و جعبه کمک های اوليه الزامی است .
۱۳_ساعت ورود و خروج مراجعان بايد در دفتر مخصوصی ثبت گردد.
۱۴-ارائه خدمات به کاربران بدون ارائه مدارک هويتی معتبر ممنوع است ..متصدی مکلف است پس از رؤيت اصل مدارک هويتی معتبر و تطيبق عکس ، نام و نام خانوادگی ،نام پدر ، شماره شناسنامه ، محل صدور و کد ملی را دقيقا" ثيت نمايد.
۱۵_متصدی مکلف به نگهداری اطلاعات مندرج در بند ۱۴ به مدت ۶ ماه و نگهداری اطلاعات دوربين مدار بسته به مدت ۳ ماه ميباشد.در غير اين صورت مسئوليت قانونی خواهد داشت

بند های ۳ و ۷ و ۱۰ و ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ درقوانين صنفی هيچ کجای کشور و حتی در مشهد مقدس که اين قانون لازم الاجراست جامه عمل نمی پوشد سوال اينجاست که آيا متصدی کافی نت ميتواند واقعا اين قوانين را در محل کار خود اجرا نموده و به ثبت مشخصات شناسنامه ای و کد ملی مراجعين و مانع شدن از نشستن محارم در کنار يکديگر بپردازد ؟

آيا امکان اين هست که زن و شوهری برای ثبت نام عتبات عاليات پشت کامپيوتر نشسته اند و يا پدر و دختری که در حال انتخاب واحد و پرداخت الکترونيک شهريه دانشگاه ميباشند را به دو قسمت مجزای کافی نت هدايت کرد ؟

در روزگاری که قريب به اتفاق امور اينترنتی شده و دولت محترم نيز سعی در نهادينه کردن دولت الکترونيک مينمايد و اکثر مراجعين به اينگونه امور ميپردازند چنين قوانينی منطقی به نظر ميرسد ؟ شايد در گوشه و کنار شهر همکاران بدون مجوز و غير مسئول در محل کسب خود رعايت شئونات اسلامی را ننمايند که بسيار پسنديده است با اينگونه همکاران برخورد جدی شود و حتی در صورت داشتن پروانه کسب اتحاديه محترم ميتواند پروانه فرد خاطی را باطل کند اما بسط دادن اين گونه جرايم به کليه کافی نت ها و بجای نظارت دقيق و برخود قاطع صدور چنين بخشنامه هايی که نميتوان اجرا نمود جای تامل بيشتری دارد .

آيا با نظارت دستگاههای موازی متعدد نظير بازرسی اتحاديه ; مجمع امور صنفی ; بازرسی اداره بازرگانی ; اداره نظارت بر اماکن عمومی ; و حتی پاسگاه انتظامی محل ! بر کار کافی نت ها بازهم در اين صنف تخلف صورت ميگيرد ؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016