شنبه 29 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام دبيرکل سازمان ملل متحد به مناسبت نوروز: اميدوارم مردم سراسر جهان در نوروز حسن نيت و صلح جهاني را ترويج کنند

ايسنا - بان كي مون در پيامي به مناسبت نوروز گفت: «اميدوارم کشورها و مردم سراسر جهان به تاريخ و مراسم اين جشن براي ارتقاي هماهنگي با جهان طبيعت توجه و حسن نيت و صلح جهاني را ترويج کنند.»

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) بان کي مون در اين پيام آورده است: تصميم امسال مجمع عمومي سازمان ملل براي به رسميت شناختن روز بين المللي نوروز نشانه آگاهي روزافزون جهاني از اهميت اين مناسبت نه تنها در ميان مردمي که آن را جشن مي‌گيرند بلکه در سراسر جهان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




براي هزاران سال، هنگامي که خورشيد از خط استوا عبور مي کند و بهار در نيم کره شمالي آغاز مي‌شود، مردم در بالکان، حوزه درياي سياه، قفقاز، آسياي مركزي، خاورميانه و ساير مناطق، مراسم ويژه خود را براي جشن نوروز برگزار مي کنند.

اين آئين ها از رنگ نو به خانه‌ها دادن گرفته تا ديدار از دوستان يا آماده سازي غذاهاي نمادين، همگي القاء کننده روح تجديد پذيري است و نه تنها الهام بخش براي آناني است که اين مراسم را برگزار مي کنند بلکه براي همه مردم دنيا نيز مي تواند الهام بخش باشد.

همان‌گونه که اولين روز بين المللي نوروز را گرامي مي داريم، اميدوارم کشورها و مردم سراسر جهان به تاريخ و مراسم اين جشن براي ارتقاي هماهنگي با جهان طبيعت توجه و حسن نيت و صلح جهاني را ترويج کنند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016