یکشنبه 11 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

12 بهمن افتتاح تونل 200 ميليارد توماني، ايسنا

سخنگوي شهرداري تهران ضمن يادآوري افتتاح تونل «توحيد» در روز دوشنبه 12 بهمن ماه جاري، صورت حساب ارائه شده توسط پيمانکار در مورد هزينه ساخت اين تونل را 200 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت؛ در حال مذاکره با پيمانکار هستيم، اما پيش بيني مي شود هزينه ساخت اين تونل از صورت حساب اعلام شده بيشتر و قريب به همان 320 ميليارد توماني شود که پيش از اين قاليباف اعلام کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ايسنا سيدمحمدهادي ايازي در نشست خبري که به مناسبت افتتاح تونل «توحيد» برگزار شد، افزود؛ سازه تونل توحيد بتني است که از جهت سازه و معماري با تونل «رسالت» متفاوت است، اين در حالي است که به دليل اينکه در سازه تونل توحيد 25 هزار تن فلز به کار رفته است، از استحکام لازم برخوردار است و مشکلات ريزش و نشست را نخواهيم داشت. وي در مورد تاخيري که در افتتاح تونل توحيد پيش آمده است نيز گفت؛ برابر تعهد شهروندان، اين تونل بايد موعد مقرر افتتاح مي شد که در اين راستا از مردم عذرخواهي هم کرديم. صحبت ها و انتقادات زيادي در مورد ريزش تونل توحيد صورت گرفت که بايد گفت در مورد پروژه هاي اينچنيني ممکن است مشکلات حادتري نيز ايجاد شود، در عين حال زماني که خواستيم ديوار رمپ جنوبي تونل را برداريم، گفتند تونل ريزش کرده است. اين در حالي است که آنچه مهم است، اجراي چنين پروژه هاي عظيمي است که رسانه ها بايد با انعکاس خوب از سياه نمايي جلوگيري کنند.

ايازي اعلام کرد؛ احتمالاً به مدت دو ماه از ساعت 22 تا شش صبح تونل توحيد به منظور انجام اقدامات تکميلي در راستاي زيباسازي داخل آن بسته مي شود. وي همچنين در ادامه در مورد تجهيزات و قطعات مترو که در گمرک باقي مانده است، اضافه کرد؛ هماهنگي لازم براي تامين اعتبار به منظور ترخيص اين تجهيزات انجام شده و اميدواريم در بهمن ماه آنها را ترخيص کنيم و در اختيار کارخانجات قرار دهيم.

ايازي در ادامه افزود؛ مجموع اعتبارات پيش بيني شده در قانون که دولت بايد به شهرداري براي مترو اختصاص دهد 230 ميليارد تومان است، اين در حالي است که از اين رقم تنها 167 ميليارد تومان در اختيار شهرداري قرار گرفته که اميدواريم دولت مابقي اين اعتبار را پرداخت کند تا شهرداري نسبت به ترخيص سريع تر قطعات يدکي مترو اقدام کند. وي همچنين در مورد بودجه سال 89 شهرداري نيز اعلام کرد؛ توجه عمده مديريت شهري به قسمت توسعه عمراني شهر و توسعه زيرساخت ها همچون مترو و گسترش معابر اصلي تهران که با رفع معارضان بسيار همراه است، معطوف مي شود، لذا از مجموع رقم پيش بيني شده در بودجه نقدي و غيرنقدي سال 88 شهرداري که پنج هزار و 400 ميليارد تومان آن صرف مسائل عمراني شد، بودجه سال 89 نيز مطابق امسال در نظر گرفته شده و افزايش يا کاهش جدي نداشتيم، لذا سقف اعتبارات عمراني پيش بيني شده در بودجه سال آينده همچون امسال است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016