چهارشنبه 30 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميانگين سن کشته شدگان تصادفات در ايران ۳۱ سال است، مهر

ساری - خبرگزاری مهر: عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس ميانگين سن کشته شدگان تصادفات جاده ای را در ايران ۳۱ سال اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر در ساری، انوشيروان محسنی بندپی بعد از ظهر چهارشنبه در سمينار سه روزه کارگاه آموزشی مديريت بحران قطب شمال کشور به کاهش مرگ و مير ناشی از تصادفات در دو سال اخير اشاره کرد و اظهار داشت:‌ ميزان مرگ و مير حوادث جاده ای حدود ۲۷ هزار نفر در سال است که در سالهای ۸۶ و ۸۷ کاهش چشمگيری داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس بيان کرد: ‌افزايش خودرو، پايين بودن ايمنی خودروها و عدم دارای بودن جاده های کشور از استانداردهای لازم از دلايل تصادفات در برنامه چهارم توسعه کشور عنوان شده است.

به گفته وی، کاهش نقاط حادثه خيز به ميزان ۵۰ درصد و تجهيز و نوسازی بيمارستان ها و مراکز درمانی از مصوبه های برنامه چهارم برای کاهش تصادفات است که دولت موظف به اجرای آن بود.

وی با اشاره به اينکه دولت بر اساس برنامه چهارم بايد پوشش خدمات فراگير فوريت های پزشکی گسترش می داد، افزود: تعداد پايگاه های اوژانس جاده ای در پايان سال جاری بايد به دو هزار و ۲۰۰ پايگاه می رسيد اما اين تعداد در حال حاضر هزار و ۷۰۰ پايگاه در کشور است.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس با بيان اينکه تداوم برنامه های تقويت مرکز مديريت حوادث در برنامه چهارم در برنامه پنجم نيز ديده می شود، خاطرنشان کرد: مجلس با همکاری دولت در بند ۲۵ تبصره دو قانون بودجه ۲۰۰ ميليون دلار برای مرکز مديريت حوادث برای خريد آمبولانس و بازسازی و نوسازی ناوگان اختصاص داده و مجوز استخدام شش هزار نيروی کار نيز صادر شد.

به گفته وی، در سال جاری ۱۲۰ ميليارد تومان برای مرکز مديريت حوادث اختصاص يافت اما برای جبران کمبودها به همين ميزان اعتبار ديگر نياز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016