شنبه 26 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامزدهای نهمين دوره‌ جايزه‌ هوشنگ گلشيری معرفی شدند، ايسنا

نامزدهای نهمين دوره‌ی جايزه‌ی هوشنگ گلشيری معرفی شدند.

به گزارش بخش ادب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نامزدهای جايزه‌ی گلشيری که امسال در زمينه‌ی داستان کوتاه برگزار می‌شود، در بخش مجموعه‌ی‌ داستان (از نويسندگانی که پيش‌تر در ايران مجموعه‌ی داستان منتشر کرده‌اند) به ترتيب الفبايی نام نويسنده به اين شرح‌اند: پيمان اسماعيلی، «برف و سمفونی ابری»، نشر چشمه؛ حامد حبيبی، «آن‌جا که پنچرگيری‌ها تمام می‌شوند»، ققنوس؛ حميدرضا نجفی، «ديوانه در مهتاب»، چشمه؛ و فريبا وفی، «در راه ويلا»، چشمه.

نامزدهای بخش مجموعه‌ی داستان اول (از نويسندگانی که پيش‌تر در ايران مجموعه‌ی داستان منتشر نکرده‌اند) هم به اين ترتيب معرفی شده‌اند: حامد اسماعيليون، «آويشن قشنگ نيست»، ثالث؛ مرجان بصيری، «شهر يک‌نفره»، ققنوس؛ و پدرام رضايی، «مرگ‌بازی»، چشمه.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بنياد گلشيری همچنين اعلام کرده است: با به پايان رسيدن مرحله‌ی اول نهمين دوره‌ی جايزه‌ی هوشنگ گلشيری و جمع‌بندی امتيازهايی که نظردهندگان مرحله‌ی اول به ۴۳ مجموعه‌ی داستان منتشرشده در سال ۱۳۸۷ داده بودند، اين آثار به مرحله‌ی دوم جايزه راه يافته‌اند. در اين مرحله، داوران منتخب بنياد اين آثار را داوری و از ميان آن‌ها برندگان اين دوره را انتخاب خواهند کرد. بنياد اميدوار است که کار داوری تا اواسط اسفندماه به پايان رسد و در مراسمی برندگان معرفی شوند. چنان‌که پيش‌تر نيز اعلام شده است، بنياد تصميم دارد که امسال در مراسم جايزه با اهدای تنديس و لوح تقدير بنياد گلشيری به خانواده‌ی زنده‌ياد اسماعيل فصيح، ياد اين داستان‌نويس معاصر را نيز گرامی دارد.

برندگان در دو گروه مجموعه‌ی داستان و مجموعه‌ی داستان اول معرفی خواهند شد و تنديس جايزه، لوح تقدير و مبلغ ۱۰ ميليون ريال به هريک از برندگان تعلق خواهد گرفت.

بنا بر اعلام قبلی، امسال جايزه‌ی گلشيری فقط به مجموعه‌ی داستان تعلق خواهد گرفت و سال ديگر، رمان‌های منتشرشده در سال‌های ۸۷ و ۸۸ در روند داوری دهمين دوره‌ی جايزه شرکت خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016