جمعه 22 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرونده مدرک فروشان پایتخت به جریان افتاد - پرونده متهمان در دست پلیس، مهر

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح آخرین وضعیت پیگیری قضایی یک موسسه غیرمجاز آموزش عالی گفت: پرونده موسسه ای که در زمینه خرید و فروش مدارک دانشگاهی در تهران فعالیت می کرد اکنون توسط پلیس در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، گزارش فعالیت موسسه مدرک فروشی در تهران بهمن ماه 1387 از سوی خبرگزاری مهر منتشر شد که بلافاصله با واکنش مسئولان وزارت علوم روبرو شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدیر کل دفتر حقوقی وزارت علوم پس از انتشار گزارش مذکور از شکایت وزارت علوم علیه موسسه مدرک فروشی خبر داد.

محمود کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تولید مدرک ناشایسته است و هیچ معنایی ندارد افزود: طبق اصول و ظوابط وزارت علوم هیچ موسسه ای نمی تواند مدرک فروشی کند و چیزی به اسم فروش مدرک دانشگاهی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در قانون وزارت علوم مدرک دانشگاهی زمانی ارزش دارد که ارزشیابی شده و به تأیید وزارت علوم رسیده باشد.

مدیر کل دفتر حقوقی وزارت علوم با اشاره به فعالیت موسسه مذکور و اقداماتی که وزارت علوم می تواند در خصوص توقف فعالیتهای این موسسه انجام دهد، گفت: طبق مقررات، اگر موسسه ای در امور آموزش عالی بدون مجوز وارد عمل شود اخطار انحلال دریافت می کند و اگر پس از دریافت اخطار انحلال به فعالیت ادامه داد این کلاهبرداری است و وزارت علوم علیه آن شکایت می کند.

وی اظهار داشت: اگر چنین موسسه ای دارای مکان و یا محل فیزیکی برای فعالیت باشد نسبت به انحلال و پلمپ شدن آن اقدام می کنیم.

جریان فعالیت موسسه مدرک فروشی

موسسه یا شرکتی فعال در عرصه آموزش عالی چندی پیش از طریق ایمیل اقدام به تبلیغات برای دریافت مدارک دانشگاهی می کرد و مدعی بود که می تواند برای متقاضیان بدون نیاز به گذراندن واحد درسی و یا قبولی در آزمون ورودی، تنها در صورت داشتن سوابق کاری، گذراندن دوره های علمی غیر آکادمیک، عضویت در سایت موسسه و ارائه رزومه، مدارک معتبر دانشگاهی از دانشگاههای معتبر دریافت کند.

نکته جالب توجه این است که موسسه مذکور ادعا می کرد در صورتی که تحصیلات متقاضی زیر مقطع دیپلم باشد نیز با داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته مورد نظر می تواند از یکی از کالجهای معتبر آمریکایی مدرک دیپلم را برای متقاضی اخذ کند.

این موسسه یا شرکت (!) برای دریافت مدرک دکترای افتخاری نیز تبلیغ می کند.

در حالی که پذیرش و دانش آموخته شدن از هر دانشگاه معتبر داخل و خارج از کشور شرایط و ضوابط علمی و تخصصی خاص آن دانشگاه را دارد و نه به راحتی می توان در یک دانشگاه معتبر پذیرفته شد و نه به راحتی بدون گذراندن دوره های آموزشی و علمی می توان از یک دانشگاه معتبر فارغ التحصیل و موفق به اخذ مدرک تحصیلی آن دانشگاه شد یکی دیگر از ادعاهای عجیب موسسه مذکور همکاری با بیش از 200 دانشگاه معتبر آمریکایی و اروپایی برای خریداری مدارک معتبر علمی از این دانشگاهها بود!

این موسسه حداقل دو میلیون ریال برای دیپلم دبیرستان و حداکثر هشت میلیون تومان برای مدرک دکتری از متقاضیان اخذ می کرد.

آخرین وضعیت پرونده موسسان موسسه مدرک فروشی

محمود کاظمی اکنون از برخورد با این موسسه خبر می دهد. مدیر کل دفتر حقوقی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: موسسه "آفرند" که به طور غیرقانونی در زمینه خرید و فروش مدارک دانشگاهی فعالیت می کرد و وزارت علوم از آن شکایت کرده بود تحت تعقیب است و پلیس امنیت نیز به دنبال رسیدگی به پرونده این متهمان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016